سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

استخدام بانوان در بخش های مدیریتی و اداری اموزش و پرورش

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
11 مهر
استخدام بانوان در بخش های مدیریتی و اداری اموزش و پرورش
 مهناز احمدی در پاسخ به این سوال که نظرتان در خصوص حضور زنان در سطوح مدیریتی چیست؟،اظهارداشت: معتقدم زنان می توانند در رده های بالای مدیریتی فعالیت داشته باشند. متاسفانه مردان بر این باور هستند که زنان نمی توانند پست های مدیریتی را انجام دهند.
تاکید بر توانمندی زنان
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به همین نگاه زنان نیز به خود اجازه نمی دهند که به دنبال پست و مقام باشند و کمتر به خود اعتماد دارند و ما این موضوع را در قالب نامه و بخشنامه به استان ها ابلاغ کردیم.
احمدی با بیان اینکه استفاده از زنان در لایههای مختلف مدیریتی به استان ابلاغ شده است، گفت: باید از زنان در سطح رییس آموزش و پرورش، مدیرکل، معاون مدیرکل و یا حوزه ستادی به عنوان نیروی شایسته استفاده شود.
سهمیه ۳۰ درصدی استفاده زا زنان رد پستهای مدیریتی
وی همچنین اضافه کرد: با ارسال بخشنامه جدید به استان ها و تمام دستگاه ها همچنین طبق مصوب شورای عالی آموزش و پرورش باید سهمیه ۳۰ درصدی حضور زنان در سطوح مدیریتی لحاظ شود.
وی گفت: حوزه معاونت زنان ریاست جمهوری به دنبال این است که این بخشنامه به استان ها فرستاده و سالیانه از استان ها گزارش تهیه شود.
مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: این موضوع به دلیل توصیه ای بودن و در نظر گرفتن قانون اجرا نشد اما چه خوب است از نیرویی که می تواند در سیاست گذاری ها نقش داشته باشد استفاده شود.
مدیریت مردانه نیست
احمدی با تاکید بر اینکه مدیریت مردانه نیست، تصریح کرد: در این خصوص تفاهم نامه ای سال گذشته با معاونت زنان داشته ایم که امسال نیز با اعمال نظر ابتکار می توانیم آن را تجدید کنیم تا این موضوع عملیاتی شود.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرخبر گزاری ایرنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی