سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

نقش حاکمیتی آموزش و پرورش،هنگام مشارکت بخش خصوصی در مدارس هم باید پررنگ باشد؟

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
17 تیر
نقش حاکمیتی آموزش و پرورش،هنگام مشارکت بخش خصوصی در مدارس هم باید پررنگ باشد؟

مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی یک روزه مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها گفت: پس از تصویب قانون تأسیس مدارس غیر دولتی در چهارم بهمن ماه سال 95، بسیاری از مشکلات مدارس غیردولتی حل شد، اما در بعضی از موارد به دلیل نبود آیین‌نامه و در برخی استان‌ها، با مشکل مواجهیم که امید است با تصویب هرچه سریع‌تر آیین‌نامه‌های مربوطه، این مشکلات نیز حل شود.

وی با اشاره به تصویب 13 بند از 17 بند آیین‌نامه تأسیس مدارس غیردولتی، ‌تصریح کرد: با تصویب این آیین‌نامه‌ها توانستیم بخش زیادی از مشکلات مدارس غیر دولتی را حل کنیم.

گُرد در خصوص استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: روش اول واگذاری امور آموزشی با حفظ نقش حاکمیتی آموزش و پرورش و روش دوم، استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌هاست که اگر نظارت کافی بر این نوع واگذاری‌ها انجام ندهیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در خصوص شوراهای آموزش و پرورش تصریح کرد: باید بر روی مصوبات شوراهای آموزش و پرورش نظارت صورت گیرد تا این مصوبات پس از عبور از کارگروه‌ها به نتایج مشخص و مفید برسد.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: مدارس غیر دولتی, آموزش و پرورش
منبع خبرخبرگزاری فارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی