سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

مدارس سمپاد را نمی توان با عجله حذف کرد

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
18 تیر
مدارس سمپاد را نمی توان با عجله حذف کرد

با شتاب‌زدگی نمی‌توان مدارس سمپاد را حذف کرد

احمدی دانش آشتیانی با اشاره به موضوع تفویض اختیار، اظهار داشت: سقف اعتبارات در وزارتخانه تعیین می‌شود اما مدیریت منابع و تغییر ساختار در اختیار استان‌هاست، البته تغییر در آمار کلاس‌ها یا ساختارهای آموزشی باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به افزایش سقف هزینه‌ها نشود.

وی با اشاره به مدارس تیزهوشان، گفت: تفکیک و جداسازی دانش‌آموزان از یکدیگر مضر است، با شتاب‌زدگی نمی‌توان مدارس سمپاد را حذف کرد، ابتدا باید زیرساخت‌های آن آماده شود و شرایط ارائه آموزش به دانش‌آموزان تیزهوش در مدارس عادی مهیا شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مهارت معلم و کیفیت مدارس از جمله مواردی است که باید در آموزش دانش‌آموزان تیزهوش مورد توجه قرار گیرد و با ارتقای این دو مقوله، شرایط تحصیل دانش‌آموزان تیزهوش در مدارس عادی فراهم شود که این امر، زمان‌بر است البته در شورای عالی، فعالیت‌هایی در زمینه جلوگیری از توسعه مدارس سمپاد انجام گرفته است.

وی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور درباره به‌کارگیری نیروهای جوان در بدنه مدیریتی کشور گفت: شایسته است مدیران کل آموزش و پرورش نسبت به شناسایی و به‌کارگیری نیروهای جوان و متخصص در سطوح مختلف مدیریتی بدنه دولت اقدام کنند و آنها را برای مدیریت کلان کشور در آینده آماده سازند.

احمدی دانش آشتیانی عنوان کرد: با توجه به ترکیب جمعیتی حوزه آموزش و پرورش، استفاده از زنان در مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها ضروری است تا با استفاده از نظرات آنها در تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌های مطلوب‌تری تدوین شود. 

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: مدارس سمپاد
منبع خبرخبرگزاری فارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی