سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

قانونی مبنی بر دریافت وجه اجباری برای کمک به مدرسه وجود دارد؟

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
26 تیر
قانونی مبنی بر دریافت وجه اجباری برای کمک به مدرسه وجود دارد؟

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در خصوص «وضعیت سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید»، بیان کرد: این ذهنیت وجود دارد که اختیار سرویس مدارس به طور کامل بر عهده آموزش و پرورش است که این درست نیست.

وی ادامه داد: سرویس مدارس 3 بخش دارد؛ بخشی مربوط به آموزش و پرورش است، بخشی مربوط به وزارت کشور و بخش دیگر مربوط به پلیس امنیت است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شرح وظایف بخش‌های مختلف در سرویس مدارس، خاطرنشان کرد: بخش فنی مربوط به وزارت کشور و شهرداری است که برای نمونه پیمانکار سرویس مدارس را تأیید می‌کنند و یا اینکه خودروها دارای برچسب فنی باشند.

 عباسپور متذکر شد: بخش دیگر مربوط به پلیس امنیت است و مسائل مربوط به راننده و سوابق آن را عهده دار است؛ ضمن اینکه در بخش وظایف آموزش و پرورش، مدیر مدرسه و کارگروه ماده 18 باید با پیمانکار مورد تأیید و دارای مجوز که وزارت کشور آن را تأیید کرده است، کار کنند.

وی تصریح کرد: کارگروه ماده 19 داریم که چند سالی بود، تشکیل نشده بود و به‌زودی تشکیل می‌شود؛ وظیفه این کارگروه تصمیم‌گیری در رابطه با تعیین صلاحیت سرویس مدارس است و شامل وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و راه و شهرسازی است و در آنجا تفکیک وظایف صورت می‌گیرد. 

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در خصوص «دریافت اجباری وجه از والدین دانش‌آموزان در انجمن اولیا و مربیان مدارس»، گفت: این موضوع را رد نمی کنیم؛ البته ممکن است مدیر مدرسه‌ای این کار را انجام دهد، اما آنچه قانون است و مشخص بوده همان ماده 11 مربوط به قانون شورای آموزش و پرورش است که می گوید کمک‌ها داوطلبانه و خارج از فصل ثبت‌نام باشد. 

عباسپور افزود: تأکید شده است اگر جایی خلاف این عمل شود، تخلف است؛ البته ممکن است مدیر و انجمن اولیا و مربیان مدرسه جلسه‌ای بگذارد و اولیای دانش‌آموزان مشکلات را بررسی کنند، اولیا بدانند که مدرسه چه نیازهای دارد و متوجه کمبودها شوند و مبالغی دریافت شود، اما در این میان مدارسی وجود دارد که رعایت قانون نمی‌کنند و از اولیا وجه می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: قانونی که کسی را در مدارس دولتی ملزم به پرداخت کمک به مدرسه کند، نداریم؛ البته خانواده‌ها وقتی متوجه می‌شوند مدرسه فعالیت خوبی دارد، خودشان به مدرسه کمک می‌کنند.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: مدارس, کمک به مدارس
منبع خبرخبرگزاری فارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی