سایت کاریابی جویا کار

طرح پزشک خانواده در اهداف شبیه هدفمند کردن یارانه‌ها است

دسته بندي: اخبار / یارانه ها
12 اردیبهشت
استاندار اردبیل:
طرح پزشک خانواده در اهداف شبیه هدفمند کردن یارانه‌ها است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ اجرای طرح پزشک خانواده در کشور شبیه اجرای موفق قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است که نتایج و ثمرات عادلانه آن امروز مشخص و مبرهن است.

خبرگزاری فارس: طرح پزشک خانواده در اهداف شبیه هدفمند کردن یارانه‌ها است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسین صابری عصر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در اردبیل اظهار داشت: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از اقدامات عامه‌پسندانه در حفظ و ارتقای سلامت است به طوری که اولین اقدامات در این زمینه از سال 56 در کشور ایران آغاز شد و به صورت محدود در استان چهارمحال بختیاری به مورد اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز این طرح در دوران تجارت مرندی به صورت محدود اجرایی شد اما بعد از آن سال‌ها تا دو سال پیش هیچ‌گونه اقدام و حرکت تأثیرگذاری در این زمینه انجام نشد.

صابری خاطر نشان کرد: از دو سال پیش در سه استان کشور با جمعیتی بالای 50 هزار نفر طرح پزشک خانواده به صورت آزمایشی برگزار شد که نتایج آن در سال‌های اخیر مثبت و فراگیر بوده است.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بیان کرد: در این طرح هر ایرانی صاحب یک پزشک عمومی بلاواسطه می‌شود و برای او پرونده سلامت تشکیل می‌شود که با مراجعه ماهی یک بار می‌تواند از مشاوره‌های مستمر و مداوم پزشکی استفاده کنند.

وی یکی از اهداف اجرای این طرح را به مانند قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، برقراری عدالت در نظام سلامت و بهداشت عمومی است به طوری که می‌توان از این طرح به عنوان هدفمند کردن ثالث نام برد که به یقین زیرساخت‌های سلامت تأمین و توزیع اعتبارات و هزینه‌ها در این حوزه عادلانه انجام می‌شود تا سلامت در کشور شکل گسترده‌ای به خود بگیرد.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: این طرح ثمرات مختلفی همچون دسترسی به تنوع خدمات، فراگیری خدمات، پرهیز از هزینه‌های مضاعف، صرفه‌جویی در پول، وقت و انرژی و دسترسی آسان به پزشک و پایگاه‌های سلامت است.

صابری اجرای موفق این طرح را در 40 کشور خاطرنشان کرد و ادامه داد: تا دو سال آینده در کشورمان این طرح به یقین عملیاتی می‌شود اما مهلت مقرر به این معنا نیست که ما کارها را به ایام پایانی سال 93 بکشانیم بلکه ضرورت دارد از هم اکنون در این حوزه ورود پیدا کرده و زیرساخت اجرای طرح موفق پزشک خانواده را فراهم آوریم.

وی به رایگان بودن مرحله اول و استفاده از یارانه‌های حوزه سلامت در مرحله دوم خبر داد و گفت: نه تنها در این طرح افراد جامعه از سلامت خود اطمینان حاصل می‌کنند بلکه به صورت ماهانه سلامتشان مورد ارزیابی و چکاپ قرار می‌گیرد.

صابری جمع‌آوری اطلاعات و محرمانه بودن آنها را یادآور شد و افزود: اگر افراد در پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی به مسافت یک هزار و 500 متر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند به این معنا است که دسترسی‌ها راحت بوده و هر فرد ایرانی یک پرونده پزشکی داشته باشد تا مبادا به یکباره دچار برخی بیماری‌ها و گرفتاری‌ها شود.

این مسئول در پایان از تمام فرمانداران، مدیران، مسئولان و اصحاب رسانه خواست در فرهنگ‌‌سازی این کار و جا افتادن این طرح تلاش مؤثر و گسترده‌ای را انجام دهند

  • طرح پزشک خانواده در اهداف شبیه هدفمند کردن یارانه‌ها است
  • تگ هاي مطلب: طرح, پزشک, خانواده, اهداف, شبیه, هدفمند کردن یارانه‌ها
    منبع خبرhttp://www.yaranehnews.org
    تاريخ انقضاء:ندارد
    اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی شود
    دسته بندی ها
    تبلیغات متنی