سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

توقع فرهنگیان از وزیر اموزش و پرورش

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
19 شهریور
توقع فرهنگیان از وزیر اموزش و پرورش
وزارت آموزش و پرورش بزرگترین و عیال‌وارترین وزارتخانه دولت است که لازمه اداره خوب آن، بهره‌مندی از وزیری مقتدر و توانمند است؛ وزیری که به ترفیع جایگاه تعلیم و تربیت و آینده دانش‌آموزان کشور و منزلت معلمان بیندیشد و هدفی بالاتر از آن در برنامه‌اش جای نداشته باشد.
در این بین، یکی از مخاطبان با اهمیت وزیر آموزش و پرورش، جامعه یک میلیون نفری فرهنگیان هستند؛ جامعه بزرگی که مسئولیت عظیمی بر دوش دارند و همواره قرار گرفتن آنها در جایگاه و منزلت واقعی و توجه به شئوناتشان مورد توجه بوده است؛ دغدغه‌ای که گاه تنها در حرف دولتمردان نمود داشته و در معدود مواردی به عمل رسیده است.
در بحبوحه انتخاب وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی به سراغ فرهنگیان رفتیم تا نظر آنها را درباره مهم‌ترین شاخص یک وزیر مناسب برای وزارت آموزش و پرورش جویا شویم.

وزیری می‌خواهیم که به مشکلات و مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه واقف باشد
باقری یک معلم اهل قلم و باسابقه، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آموزش و پرورش وزیری از جنس خودش می‌خواهد، وزیری که به مشکلات و مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه واقف باشد.
وی افزود: فرهنگیان وزیری می‌خواهند که منزلت و شأن معلمان و دفاع از حقوق آنها را که مدت‌هاست مغفول مانده به جایگاه واقعی‌اش برساند زیرا معلم در نظام تعلیم و تربیت فعلی کارآیی و نقش الگویی خود را از دست داده است.
این معلم ادامه داد: وزیری مناسب جایگاه وزارت در آموزش و پرورش است که مشکلات نظام گسترده تعلیم و تربیت را درک کرده باشد و بتواند برای برون‌رفت از آن راهکار ارائه کند.
باقری به سیاسی‌کاری در انتخاب برخی وزرای آموزش و پرورش انتقاد کرد و بیان داشت: وزیر آموزش و پرورش باید بتواند معضلات فرهنگی این وزارتخانه را درک کند و برای آن راهکار داشته باشد.

 آموزش و پرورش وزیری خارج از جامعه فرهنگیان نمی‌خواهد
نوری، فرهنگی دیگری است که مهم‌ترین خصیصه وزیر آموزش و پرورش را تجربه کاری دانست و گفت: آموزش و پرورش وزیری خارج از جامعه فرهنگیان نمی‌خواهد زیرا چنین فردی درکی از مشکلات آموزش و پرورش ندارد.
یزدی خانم معلم خوزستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید معلمی را تجربه کرده باشد، گفت: چنین فردی نیاز و شرایط معلم را درک می‌کند و در سیستم هضم نخواهد شد و بر سر قول‌هایش پیرامون دغدغه‌های فرهنگیان باقی می‌ماند.
این معلم ادامه داد: بسیاری از وقت ما اکنون به تهیه گزارش و کاغذبازی می‌گذرد و آنقدر که درگیر بخشنامه‌ها هستیم به کار عملی و اثربخش نمی‌رسیم و از اصل کار پرورش بازمانده‌ایم.

وزیری آموزش و پرورش بر موضوعات وسیع نظام تعلیم و تربیت اشراف داشته باشد
کسرایی معلم دیگری است که نظر خود را در خصوص مهم‌ترین خصوصیت وزیر آموزش و پرورش بیان کرد و اظهار داشت: وزیری برای این وزارتخانه برزگ مناسب است که به موضوعات وسیع نظام تعلیم و تربیت اشراف داشته باشد و این جایگاه وزارتخانه را در دولت محکم کند.
وی ادامه داد: علاوه بر مشکلات فرهنگیان، مدارس هم با مشکلات بسیاری در حوزه تجهیزات و سرانه دست و پنجه نرم می‌کنند و مسئله استخدام‌ها و ورود بی‌ضابطه نیروها مشکلات فراوانی برای این وزارتخانه به وجود آورده است.
فاطمی یک معلم بازنشسته‌ است و مهم‌ترین خصوصیت وزیر آموزش و پرورش را کارآمدی دانست و بیان داشت: لازمه این کارآمدی اشراف است و لازمه اشراف هم تجربه کار در این وزارتخانه بزرگ؛ وی باید مراحل معلمی تا مدیریتی در سطح وزارت آموزش و پرورش را پله‌پله طی کرده باشد.
سلحشور یک معلم پرورشی است و اولویت قرار دادنِ توجه به بحران تربیتی دانش‌آموزان را برای وزیر آینده مهم عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان ما در شرایط خوبی نیستند و باتوجه به پروژه نفوذ فرهنگی دشمن و برنامه فرهنگی برای اسلام‌زدایی باید وزیر منتخب توانایی راهبری فرهنگی این وزارتخانه برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن را داشته باشد.

خواست اکثر فرهنگیان چیست؟
 تأکید بسیاری از فرهنگیان بر انتخاب وزیری از خانواده بزرگ فرهنگیان است وزیری که این وزارتخانه بزرگ و پرمشغله و پر مشکل را بشناسد و با برنامه و توانمندی بتواند اوضاع آن را سامان دهد؛ مشکل بزرگ وزارت آموزش و پرورش از دیرباز تا کنون گرفتار شدن این وزارتخانه در بازی‌های سیاسی انتخاب وزیر و مدیران است، وزرا و مدیرانی که بعد از ورود تا مدتی وقت کارشناسان برای توجیه آنها نسبت به برنامه‌های جاری تلف می‌شد و معمولاً علاقه‌ای به ادامه برنامه‌‌‌‌‌ها نداشتند و به این ترتیب برنامه‌هایی که زمان و هزینه بسیاری برای طرح ایده و اجرای آنها صرف شده بود عقیم و ابتر می‌ماند و جامعه‌ بزرگ دانش‌آموزان و فرهنگیان در این بین متضرر می‌شدند.
فرهنگیان آرزو دارند علاوه بر انتخاب وزیر بابرنامه و مقتدری که بر احوال آموزش و پرورش اشراف دارد، این وزارتخانه عملاً اولویت دولت در برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه قرار گیرد.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرخبرگزاری فارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

مهران رضایی در 19/06/1396 - 21:06 نوشته:

با سلام .این جمله را میخام بگم: ای کاش که هیچ وقت دیگر این جمله (( مطالبات معلمان به زودی پرداخت میشود )) را در هیچ رسانه ای منتشر نکنند .

فرهنگی تبریزی در 19/06/1396 - 21:43 نوشته:

اولویتهایی که در این سایت از طرف خانواده بزرگ فرهنگیان درج شده اولویتهای بعدی و چندم میباشد و اولویت اول مسئله معیشت فرهنگیان و اولویت دوم منزلت فرهنگیان است و معلم نمیتواند حد اقلیهای امروز رو به خانواده اش تامین کند و از هر رفاه و امکاناتی محروم است و میانگین حقوقی که بالای دومیلیون از طرف دولت اعلام میکنند دروغ محض هست که مالیات و بازنشستگی و بیمه و ... رو شامل هم بشود باز به اون رقم نمی رسد و میانگین دریافتی واقعی معلمان یک میلیون و نیم هم نیست و اگه باشد پس برای هر نفر یک خانواده 5 نفری ماهانه 300 هزار تومان و یعنی نفری 10 هزار تومان که باید هم برای اجاره مسکن و هم ایاب و ذهاب و هم برای خورد و خوراک و هم برای لباس و هم برای مراسمات جشن و ... هزینه نمود و بایستی هم شرافتمندانه هم باشد. !!!!!!!!

فرهنگی در 19/06/1396 - 21:59 نوشته:

پرداختن به این صحبت ها تنها وقت تلف کردن است وزیر محترم با این چیزها خیلی خوب آشنایی دارند
به عمل کار براید کار از این حرف ها گذشته بعداز9ماه حق التدریسی های شاغلین ندادن

چغندربگ در 20/06/1396 - 00:34 نوشته:

من هیچ توقعی ندارم فقط خیلی از غیرت و همت وزیر محترم ممنونم که بیمه سلامت به تنهایی از بیمه خدمات درمانی+ بیمه تکمیلی فرهنگیان بهتر و موثرتره! واقعا عالیست!!!

کریم در 20/06/1396 - 10:45 نوشته:

باسلام الویت اول معیشت فرهنگیان والویت دوم منزلت فرهنگیان مدنظر وزیر محتر م قرار گیرد تعلیم وتربیت بهتر خواهد بود .یک سوال ، دیون فرهنگیان کی پرداخت خواهدشد .

اوس تقی بازنشسته در 20/06/1396 - 19:37 نوشته:

امیدوارم روزی برسد تاازترس بقال محله مجبورنشوم مسیرم را عوض کنم.

محمد ی خوزستان در 31/06/1396 - 00:00 نوشته:

اول مهر تا ... تحسن جلو ادارات کل به جهت ‌وعده های سرکاری وندادن مطالبات شاغلین
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی