سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

فساد جدید بی سابقه در صندوق ذخیره فرهنگیان

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
19 شهریور
فساد جدید بی سابقه در صندوق ذخیره فرهنگیان

«فعلاً ۱۳ هزار میلیارد تومان». این، جدیدترین رقم از میزان تخلفات مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان است. صندوقی که داستان آن، حالا از هزار و یک‌شب معروف هم طولانی‌تر و جنجالی‌تر شده است و هرروز خبری جدید از آن به گوش می‌رسد.خبرهایی مثل افزایش متهمان پرونده و بازشدن زوایای جدیدی از فساد بزرگ در این صندوق.

داستان صندوق ذخیره فرهنگیان انگار تمامی ندارد؛ چرا که به گفته یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پای متهمان جدید به این پرونده باز شده است. آقای «جبار کوچکی‌نژاد» گفته است:« گزارش تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان مهرماه قرائت خواهد شد و عدد دقیق تخلفات آخر شهریور ماه مشخص می‌شود؛ اما اکنون، این رقم به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی این را هم گفته است که با توجه به نتیجه گزارش آماده شده تعداد افراد بیشتری به متهمان این پرونده اضافه خواهند شد که بسیاری از آنها در چند سال گذشته از این صندوق سوء استفاده کرده‌اند.

مثبت پانزده نفر

هریور ماه سال گذشته زمزمه فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان که ابتدا ۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شد، شنیده شد و در مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی و تهیه گزارش از ابعاد این تخلفات، آذرماه سال گذشته، کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به ریاست جبار کوچکی‌نژاد تشکیل شد.پیش از این ۱۵ نفر در رابطه با این پرونده متهم بودند که حالا به گفته کوچکی نژاد، تعداد متهمان هم افزایش یافته است تا پرونده این صندوق، در آستانه قرائت گزارش تحقیق و تفحص، پیچیده‌تر از قبل شود.

به این ترتیب با گذشت حدود دو سال از افشا شدن فساد و تخلف‌های گسترده مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان که به «پرونده تخلف هشت هزار میلیارد تومان» مشهور شده بود، حالا باید آن را تصحیح کرد و نامش را «پرونده فعلاً ۱۳ هزار میلیارد تومانی» گذاشت. چرا که آن طور از شواهد بر می‌آید، رقم تخلف مالی در این صندوق، باز هم تغییر خواهد کرد.

ماجرای صندوق اسرار

دهم شهریورماه امسال بود که سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، در همایش اقتصاد مقاومتی گفت: « در صندوق ذخیره فرهنگیان هم بر اساس مدارک مستند بیش از ۸ هزار میلیارد تومان فساد مالی صورت گرفته است. همسر و فرزند مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت ‌شده‌اند و شخص مدیرعامل در مصاحبه‌ای فقط فساد ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی را قبول کرده لذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی وکیل مردم هستند تا بتوانند از حقوق اقشار مختلف مردم دفاع کنند

آقای «حسین مقصودی» این را هم گفته بود که استیضاح وزیر وقت آموزش و پرورش هم بر همین اساس بوده است.

اما قصه اصلی صندوق، از جایی آغاز شد که بوی «نفت» می‌داد. جایی که نامی آشنا هم در آن دیده می‌شد. شاید در نگاه اول هیچ کس تصور نمی‌کرد که پرونده «بابک زنجانی» در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان زلفی گره زده باشد؛ اما بررسی اسناد واگذاری زمینی توسط «بانک سرمایه» که صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۵۰‌درصد سهام آن را در اختیار دارد، پرده از فساد بزرگ دیگری برداشت.

در این باره نوشته است:«در سال ۹۳ در جریان رسیدگی به پرونده میلیاردر نفتی یعنی بابک زنجانی پرده از راز یک معامله صوری ۸ هزار میلیاردی برداشته شد. در آن معامله شرکتی با نام س.ت.ب صاحب پروژه‌ای با نام ایران زمین بود. پروژه‌ای که در خیابان ایران زمین قرار بود یک مجتمع تجاری باشد.بابک زنجانی بزرگترین بدهکار نفتی کشور در سال ۱۳۹۰ زمین این پروژه را به مبلغ ۲۲۵ میلیارد تومان خریده و توانسته بود جواز ساخت مجتمع تجاری روی این زمین را نیز بگیرد.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: صندوق ذخیره فرهنگیان
منبع خبرخبر گزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

فرهنگی در 20/06/1396 - 09:21 نوشته:

باید دست مریزاد گفت به مسئولین با این امانتداریشون.پولی که حق معلمان بوده رفته تو جیب چند نفر حرامخور .اون موقع ماشین آشغال لیزینگ رو کو چند برابر قیمت بازار در میاد میدن به معلمان.سود پول رو هم که بالا کشیدن .خواهشا دیگه از اسلام حرف نزنید .دارین ننگ میزنید به ریشه اسلام. به اسم اسلام هر کاری رو میکنید
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی