سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

ضعف وزیر آموزش و پرورش در پرداخت مطالبات فرهنگیان

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
28 شهریور
ضعف وزیر آموزش و پرورش در پرداخت مطالبات فرهنگیان
روی هم رفته می‌توان پذیرفت «خوب نبودن حال آموزش‌و‌پرورش» دیگر چیزی نیست که کسی بتواند آن را انکار کند.

اما آن‌گونه که از شواهد و قرائن برمی‌آید و به ویژه برخوردی که محمد بطحایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش تاکنون داشته است و یکی دوبار که از بدهی‌های فرهنگیان سخن گفته به شتاب پای بدهی دولت به دیگر کارکنان دولت را هم به میان آورده است. روی هم رفته امید چندانی به پرداخت بدهی‌های دولت به فرهنگیان در این تاریخ اعلام‌شده‌ نمی‌توان بست.

در برخورد با مطالبات مالی فرهنگیان از آموزش‌و‌پرورش، گویا سیاست دولت، امروز و فردا کردن است! هم‌اکنون حق‌التدریس سال گذشته فرهنگیان از پاییز به بعد پرداخت نشده است.

شانس بود که به انتخابات ریاست جمهوری برخورد کردیم و به بهانه انتخابات و رای گرفتن از فرهنگیان- که با در نظر گرفتن خانواده‌های آنان، به چند میلیون می‌رسد- دست کم حق‌التدریس پاییز پرداخت شد. در غیر این صورت شک ندارم که از آن سه ماه هم هیچ خبری نمی‌شد!

 

اما نکته مهم این است که بعد از انتخابات، پیاپی وعده پرداخت یک هفته و یک ماه دیگر را می‌دهند. از آخر تیر افتاد به آخر مرداد و بعد آخر شهریور‌ و هم‌اکنون هم که در آخر شهریور هستیم خبر می‌رسد که وزیر آموزش‌و‌پرورش از یکی دو سال دیگر نام می‌برد. به دلیل کسری بودجه‌ای که آموزش‌و‌پرورش با آن مواجه بوده است، بخشی از مطالبات فرهنگیان از سال‌های پیش باقی مانده است. البته در حوزه بازنشستگان برخی از فرآیندهای مالی پس از بازنشستگی، از حوزه آموزش‌و‌پرورش خارج می‌شود.

دولت این جدیت را دارد تا معوقات فرهنگیان را به صفر برساند و امیدواریم ظرف یک تا دو سال آینده بدهی‌ها را به صفر برساند. به راستی روشن نیست که این معوقات فرهنگیان دقیقا‌ چه میزان است؟ آن‌گونه که فخرالدین دانش‌آشتیانی، وزیر دوم آموزش‌و‌پرورش در دولت یازدهم اعلام کرد در طول یک سال پایانی دولت یازدهم، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های آموزش‌و‌پرورش به فرهنگیان داده شده است که فکر می‌کنم دو فقره بزرگ و مهم آن، پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال‌های۹۴ و ۹۵ بود.

هم‌اکنون سخن از چیزی حدود هزار میلیارد تومان‌ طلب فرهنگیان سراسر کشور از دولت است که بخش بزرگی از آن همین حق‌التدریس‌های سال تحصیلی گذشته است. اما نکته مهم این است که با توجه به بودجه امسال آموزش‌و‌پرورش و همچنین با توجه به برنامه ششم توسعه که در آن چندان توجهی به آموزش‌و‌پرورش نشده است، به احتمال بسیار زیاد‌ این روند در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت و ما هر سال با کسری‌های کلان بودجه‌ای- چیزی حدود یک‌ششم کل بودجه سالانه آموزش‌و‌پرورش- روبه‌رو خواهیم بود.

چند شب قبل در برنامه «پرسشگر» تلویزیون، سه وزیر گذشته آموزش‌و‌پرورش بر این تاکید داشتند که شوربختانه از پس از انقلاب تاکنون، هیچ‌گاه آموزش‌و‌پرورش در اولویت برنامه دولت‌ها نبوده است. همین جا بگویم جای خوشحالی دارد که هم‌اکنون نوعی همسویی میان همه کسانی که با آموزش‌و‌پرورش در پیوند بوده و هستند، دیده می‌شود و همگان این مساله را می‌پذیرند و می‌گویند:

حال آموزش‌و‌پرورش خوب نیست.

زمانی‌ فرهنگیان و کنشگران صنفی آنان همین را می‌گفتند و فرادستان آموزش‌و‌پرورش گوش به زنگ تا به شدت انکار کنند! هم‌اکنون هم البته گهگاه خبرهایی به گوش می‌رسد که با فلان خبرنگار یا نویسنده آموزشی به خاطر بیان شفاف آنچه در آموزش‌و‌پرورش می‌گذرد، برخوردهایی شده است.

 

اما روی هم رفته می‌توان پذیرفت «خوب نبودن حال آموزش‌و‌پرورش» دیگر چیزی نیست که کسی بتواند آن را انکار کند. اما آن‌گونه که از شواهد و قرائن برمی‌آید و به ویژه برخوردی که محمد بطحایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش تاکنون داشته است و یکی دوبار که از بدهی‌های فرهنگیان سخن گفته به شتاب پای بدهی دولت به دیگر کارکنان دولت را هم به میان آورده است.

روی هم رفته امید چندانی به پرداخت بدهی‌های دولت به فرهنگیان در این تاریخ اعلام‌شده‌ نمی‌توان بست. بطحایی باید به این نکته دقت کند که اگر دیگر کارکنان دولت نیز از دولت طلب دارند، میزان حقوق دریافتی آنها و به ویژه مزایایی که فرهنگیان از آن بی‌بهره‌اند، به مراتب بالاتر از فرهنگیان است. وزیر آموزش‌و‌پرورش اگر مدافع حقوق آموزگاران خود است، نباید چندان دل‌نگران پست و جایگاه خود باشد و بیش از هر منبع قدرت دیگری، روی بدنه آموزش‌و‌پرورش حساب کند و با قدرت از حقوق حقه فرهنگیان دفاع کند.


برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: پرداخت مطالبات فرهنگیان, مطالبات فرهنگیان, زمان پرداخت مطالبات فرهنگیان, وزیر آموزش و پرورش
منبع خبرخبرگزاری ایرنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

رحمت در 28/06/1396 - 13:22 نوشته:

ما میدانستیم از اینا اب گرم نمیشه لعنت بر شما و ذات خراب شما

دبیر شهرری در 28/06/1396 - 21:20 نوشته:

این وزیر باید استیضاح گردد
چون لیاقت وزیری راندارد و مهمتر باید وضعیت ایشان در صندوق ذخیره که در دوره رای گیری نمایندگان ماست مالی شد مشخص شود
چون ایشان هم با انها شریک بوذ و هست

دبیر در 29/06/1396 - 10:44 نوشته:

تا کی با وعده های دروغ و بی توجهی به امور فرهنگیان میخواهید ادامه بدهید؟؟

محمد در 29/06/1396 - 15:50 نوشته:

یه زمانی قبل از انقلاب معلم دارای درجه رفیعی بود ولی از بعد انقلاب معلم جایگاه خود را از دست داده ومقصر هم آخوندها وحکومت هستند که نمیخوان این قشر زحمت کش به حق خود برسن.مثلا یه قاضی میدونی حداقل دریافتیش چند برابر یه معلم با سابقه بالا هست.البته شاید تقصیر خودمان باشد این وضع موجودکه این ها رو انتخاب کردیم

امیر مشهد در 29/06/1396 - 15:59 نوشته:

من خوشحال که آقای وزیر علاوه بر اینکه دلسوز آموزش پرورش هستند حامی سرسخت کارمندان سایر وزارت خانه های دوولت هم هستند و برای مطالبات آنها تشویش دارن. خداییش وزیر آموزش و پرورش با عرضه ای داریم باید به سایر وززارتخانه ها هم بروند و وزارت کنند. اینجا مثل آموزش و پرورش کشور تباه می شوند.

کرمانشاه صنف فرهنگیان در 29/06/1396 - 18:53 نوشته:

بوی تحسن به مشام میرسد میرم کلاس درس نمیدیم تا داد خوانوادهها در بیاد .

اصلاح میکنم داد خانواده ها در بیاد

آتشدل در 29/06/1396 - 22:59 نوشته:

این وزیر در دوره معاونت خود نیز منفی اندیش بود مثل کارتون گالیور نمیشه من میدونم راه انداخته . ایشون خیلی ناراحت میشوند که گره و مشکل فرهنگیان حل شود

معلم بدهکار در 30/06/1396 - 23:12 نوشته:

مردانه اول مهر حق التدریس نگیرید

دینگری در 30/06/1396 - 23:44 نوشته:

به علت دروغ وزیر ومعاونینش وتوهین نوبخت به اقشارفرهیخته فرهنگیان درپاسخ به درخواست پرداخت حق التدریسی شاعلین وبازنشستگان؛۱تامدت نامعلوم جلوادارات کل سراسرکشور تجمع اعتراضی خواهیم داشت.
مرگ یکبار ،شیون هم یکبار.حتی اگردراین راه فداشویم بهتراز بی تفاوتی وبی غیرتی به دزدیهای کلان وسواستفاده ازعرق ملی ومذهبی اَصناف مردم برای کسب قدرت وثروت نامشروع مسولین وآقازاده ها ومنسوبین به ایشان است.ما فرهنگیان خود وشغل خود رافدای آیندگان می کنیم....

همکار در 3/07/1396 - 12:10 نوشته:

حق التدریس سال قبل هنوز پرداخت نشده است با عرض معذرت بسیار اگه کمی عرضه بود مهر ماه کسی اضافه تدریس بر نمی داشت اما حیف عرضه نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!با این وضع حرف از جسارت زدن سر کلاس خنده دار و شرم آوره بخدا.

چقدر دروغ ؟ در 15/07/1396 - 23:19 نوشته:

هنوز هم حق الزحمه تصحیح اوراق امتحانات خرداد 95 باقی مانده
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی