سایت کاریابی جویا کار

قابليت جوش پذيري و جوشكاري مس و آلياژهاي آن

دسته بندي: مقالات / متالوژی و مهندسی مواد
1 خرداد

 

مس، اولين فلزي است كه توسط انسان مورد استفاده قرار گرفت. پنج هزار سال پيش، يوناني ها و روميان باستان، آن را از جزيره قبرس كنوني استخراج مي كردند. يونانيان آن را به نام كالكو (Chalco) و روميان به نام آيس (Aes) مي شناختند و چون از جزيره قبرس استخراج مي شد آن را آيس سيپريم (Cypirum) ناميدند. بعداً در زبان هاي مختلف اروپايي ، به دليل تلفظ هاي متفاوت كلمه، سپيريم شكل هاي متفاوتي به خود گرفت، به طوري كه امروز در انگليسي آن را كوپر (Copper) و درآلماني (Kupfer) و در فرانسه (‍Cuivre) مي نامند.

اين فلز، به دليل سختي توأم با انعطاف پذيري، هدايت حرارتي و الكتريكي بالا، قبول عمليات مكانيكي گوناگون، شكل پذيري فوق العاده ، مقاومت در برابر خوردگي، رنگ هاي زيبا، غيرمغناطيسي بودن، قابليت ريخته گري مناسب، لحيم كاري نرم و سخت، جوش پذيري، غير سمي بودن، .... و نيز امكان تهيه آلياژهاي گوناگون در كنار ساير فلزات، به يك عنصر بسيار مفيد و غير قابل چشم پوشي در صنايع بشري آمده است. 

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: جوش پذيري, جوشكاري, مس, آلياژ
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:30
خريد فايل word

mrm در 13/02/1392 - 13:04 نوشته:

منبع:

کلید جوشکارینویسنده : معینیان - مهرداد
ویراستار : نیک‌بخت - محسن
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۰/۱۱/۲۰
رده دیویی : ۶۷۱.۵۲
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۶۶۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
شماره مجلد : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۶۲۰۴-۷۳-۲

'کلید جوشکاری 'با مباحثی در زمینه متالوژی استخراجی, متالورژی فیزیکی و متالورژی مکانیکی, برای دانشجویان رشته‌های متالورژی و مواد تدوین شده است . عناوین برخی فصل‌های کتاب از این قرار است' :فلزات, آلیاژها و چگونگی ذوب و انجماد آنها', 'قابلیت جوش پذیری فولادها', 'قابلیت جوش پذیری چدن‌ها', 'جوش پذیری و جوشکاری فولادها و چدن‌های غیر متشابه به یکدیگر', 'قابلیت جوش پذیری و جوشکاری آلومینیوم و آلیاژهای آن 'و 'قابلیت جوش پذیری و جوشکاری مس و آلیاژهای آن .'هر فصل با مسائل, موارد و جداول متعدد همراه است .

امر دیگه باشه؟

بهتره پیاممو پاک کنی و منبع رو تو متن بزاری چون اگه صاحبش بفهمه حق نشر می خواد
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی