سایت کاریابی جویا کار

شاخص هاي بورس اوراق بهادار

دسته بندي: مقالات / اقتصاد
5 فروردین

 

يكي از الزامات اساسي براي ره پيمودن به سمت توسعه و پيشرفت ، توجه به سرمايه و سرمايه گذاري است و در لواي سرمايه گذاري است كه امور ديگر مانند افزايش توليد ، افزايش رفاه و ايجاد اشتغال محقق خواهد گرديد. بورس اوراق بهادار ، يكي از عناصر اصلي در بازار سرمايه هر كشور است و شاخص به عنوان يكي از ابزارهاي اصلي در جهت شناسايي بورس به شمار مي رود . مقاله حاضر در راستاي اهميت شاخص بازار بورس ، به توضيحاتي در  اين زمينه پرداخته است .

سرمايه به عنوان يكي از نهادهاي مهم توليد، در كنار ديگرنهادهاي توليد مثل نيروي كار، منابع طبيعي، فن آوري، مديريت و فرهنگ از اهميتي فراوان برخوردار است. پويايي بازار سرمايه هر كشوري نشان دهنده وضعيت اين نهاد مهم توليد و نشان گر درصد توسعه يافتگي آن كشور است. بورس اوراق بهادار تهران به عنوان مهمترين و اساسي ترين بازارهاي سرمايه ايران، فعاليت خود را از دهه 1340 آغاز نموده و تا به حال راه پرفراز و نشيبي را پشت سر گذاشته است.

يكي از معيارهاي مهم در ارزيابي مالي كشورهاي مختلف چگونگي وضعيت شاخص است. بورس تهران اگرچه سابقه اي ديرينه (متجاور از چهاردهه) دارد، تنها از سال 1368 به محاسبه شاخص كل قيمت و از سال 1376 به بعد به محاسبه شاخص هاي فرعي ديگر پرداخته است.

متن حاضر به بررسي شاخص هاي بورس اوراق بهادار پرداخته است از جمله موضوعاتي كه مورد بررسي قرار گرفته است. كلياتي در مورد بازارهاي مالي و ابزارهاي مورد معامله در آنها، بررسي شاخص در سطح بين الملل و بررسي شاخص سهام در بورس تهران مي باشد. 

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:68
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی