سایت کاریابی جویا کار

سهام (بورس)

دسته بندي: مقالات / اقتصاد
4 فروردین

 

بازار سرمايه

سرمايه در يك اقتصاد مدرن خود كالايي قابل معامله و نقل و انتقال است. سرمايه ركن اساسي بازار و عامل حركت و پويايي در نظام بين المللي است. اصل حركت اقتصادي جوامع را سرمايه و گردش آزاد آن تشكيل مي دهد. پيامد سرريز سرمايه در هر جايي، ايجاد كار و اشتغال و پويايي و نهايتاً درآمد و توان اقتصادي و رفاه مي باشد.

بورس

واژه هاي سرمايه و بازار سرمايه با نام بورس اوراق بهادار مترادف و ملازم شده اند. بورس اصطلاحاً به بازاري يكپارچه از يك نوع يا يك رده كالا گفته مي شود. به عنوان مثال بورس طلا و نقره يا بورس لوازم خانگي. اينكه چرا گردش كالا در بورس بيشتر از خارج آن است يا اينكه چرا تمايل به خريد و فروش كالا در بورس آن كالا بيشتر است،‌دلايل متعددي ممكن است داشته باشد.

بورس اوراق بهادار، بازار رسمي و سازمان يافته سرمايه است كه در آن خريد و فروش سهام شركتها و اوراق بهادار دولتي يا مؤسسات معتبر خصوصي،‌تحت ضوابط، قوانين و مقررات خاصي انجام مي شود. مشخصه مهم بورس اوراق بهادار، حمايت قانون از صاحبان پس اندازها و سرمايه ها و الزامات قانوني براي متقاضيان سرمايه است. 

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:55
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی