سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

جزئیاتی از تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
30 آذر
جزئیاتی از تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان
جبارکوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تهیه گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و تصویب آن در کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: این گزارش به زودی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که در تحقیقات انجام شده بیشترین تخلفات مربوط به کدام بخش‌ها بود، گفت: بیشترین تخلفات مربوط به بانک سرمایه و شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان است، که با یکدیگر ارتباط اقتصادی داشتند.

رئیس تیم تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تحقیق و تفحص از کل مجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شد اما زمان به ما اجازه نداد تا شرکت‌های اقماری همچون ماشین‌سازی اراک و صنایع آموزشی را بررسی کنیم و بیشتر توانستیم به فعالیت شرکت‌های پتروشیمی به پردازیم.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: هرچقدر در تحقیق و تفحص جلوتر می‌رفتیم، فساد بیشتری آشکار می‌شد و در گزارش نهایی که تهیه شده است عنوان کرده‌ایم، تا قوه‌قضائیه به این مسئله ورود کند و مانع از ادامه فساد در بخش‌های مختلف شود.

وی با اشاره به این که بیشترین فساد در بانک سرمایه و شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان بود، عنوان کرد: این دو مجموعه با هم تبانی داشتند و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سرمایه‌گذاری فرهنگیان در قراردادی با شرکت اماراتی 14 میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان زیان وارد کرده است.

رئیس تیم تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح کرد: در برخی موارد شاهد تخلفاتی نیز از سوی کارشناسان دادگستری بودیم به گونه‌ای که در برخی موارد یک ملک را 10 میلیون تومان کارشناسی کرده بودند و چند روز بعد همین ملک 240 میلیارد تومان کارشناسی شده است. همچنین در برخی قراردادها شاهد تهاتر بدهی‌ها با زمین‌های معارض‌دار و سهام نامناسب شرکت‌ها بودیم.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: از سال 74 بارها با وزارت آموزش و پرورش مکاتبه کرده‌ایم تا اسنادی را که از سال 74 تا به امروز مربوط به کسورات از حقوق فرهنگیان و واریز به صندوق ذخیره است، ارائه کنند اما نتوانستند اسنادی را ارائه دهند تا مشخص شود چه قدر از حقوق فرهنگیان در سال‌های قبل کسر و به حساب صندوق واریز شده است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان, صندوق ذخیره فرهنگیان, ذخیره فرهنگیان
منبع خبرتسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی