سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

درخواست افزایش حقوق فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
5 اردیبهشت
درخواست افزایش حقوق فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی
محمدرضا صباغیان در نشست علنی امروز (سه شنبه 4 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: هفته معلم پیش رو است که در این ایام معلم گرامی داشته می شود، اما اگر می خواهید معلمان و فرهنگیان را گرامی بدارید، باید پاشنه های کفش را کشیده و حقوق زیرمجموعه خود را افزایش دهید.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی افزود: چگونه است که حقوق وزارتخانه های صنعت، نفت، علوم و تحقیقات و بهداشت و درمان از قانون مدیریت خدمات کشوری عبور کرده و افزایش حقوق داشته اند، اما معلمان باید برای امرار معاش خود به مشاغل دیگری چون کشاورزی، بقالی و رانندگی آژانس روی آورند.

وی با بیان اینکه این جلسات و تعریف و تمجیدها مشکلات معلمان را حل نمی کند، ادامه داد: آیا می دانید چرا تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش به اهداف بلند خود دست نیافته است؟ آیا علت آن را بررسی کرده اید؟ علت اساسی آن فراموش کردن رکن اساسی آموزش و پرورش یعنی معلمان است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخلاف بیشتر کشورها که معلمان از حقوق و مزایای مکفی برخوردارند و گاهی در سطح وزرا حقوق می گیرند، در کشوری مانند افغانستان اگر معلمی تصادف کند و وکیلی از سوی او به دادگاه مراجعه کرده و از حق معلم دفاع می کند، اما در کشور ما معلمان و فرهنگیان نه تنها از حقوق مناسب برخوردار نیستند، بلکه از تشکل صنفی که امروز بقال، نانوا، کارگر و حتی صابون پز از آن برخوردار است، از آن برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه داشتن تشکل صنفی هزینه ای ندارد، افزود: در دنیای امروز تشکل صنفی از حقوق اولیه هر صنفی بوده و در قانون اساسی بر روی آن تاکید شده است و تشکل صنفی بزرگترین مدافع حقوق معلمان است و اگر تشکیل شود از حقوق معلمان دفاع می کند.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از وزرا به وزیر قبلی اعلام کرد که حقوق معلمان را به طرح حمایتی به 600 هزار تومان رساندم و اینگونه از آموزش و پرورش حمایت کردم، اینکه گرامی داشت نیست لذا امیدوارم  که نمایندگان به طرحی که فردا در پیش است رأی مثبت دهند.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: افزایش حقوق فرهنگیان, اموزش و پرورش
منبع خبرروز پلاس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

ممد در 6/02/1397 - 01:38 نوشته:

خاک تو سرت بطحایی

فرهنگی در 6/02/1397 - 11:52 نوشته:

حرف از همه شنیدیم برای احقاق حقوق فرهنگیان ولی عمل خیر

حسین در 7/02/1397 - 07:24 نوشته:

کوگوش شنوا بایدخودمعلمان همت کنندوحقشان رابگیرند نه باسروصداواعتراض واهتصاب بلکه بادادن نمره واقعی به دانش آموزان .چون همه مامی دانیم که بیش از50درصددانش آموزان لیاقت رفتن به پایه بالاترراندارندولی همه درحق خودمان وجامعه خیانت می کنیم ونمره غیرواقعی به دانش آموزان می دهیم فقط به صرف این که بالاترهامی گوینددانش آموزان رافبول کنیم.البته نمره واقعی دادن دردسرهایی هم داردبه عنوان نمونه چاقوخوردن همکاردرسرکلاس ازدانش آموز فقط به خاطراین که نمره واقعی به دانش آموزداده بودوهیچ حمایتی ازهمکارنشد
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی