سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

طرح مجلس در خصوص نیرو های حق التدریس اموزش و پرورش

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
9 اردیبهشت
طرح مجلس در خصوص نیرو های حق التدریس اموزش و پرورش
اسم احمدی لاشکی با اشاره به رأی نمایندگان مجلس برای ارجاع طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره پیشینه این طرح، توضیح داد: این طرح در سال ۱۳۸۸ به منظور تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی‌، نیروهای خرید خدمات آموزشی و نیروهای پیش دبستانی به تصویب رسید که پس از برگزاری آزمون برای عده‌ای از این نیروها، حدود ۳۵ هزار نیرو از همان سال باقی و بلاتکلیف ماندند.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس در بودجه سال ۱۳۹۶ اقدام بسیار مناسبی را برای معلمان انجام داد، گفت: به همین منظور در بودجه سال ۱۳۹۶ یک ردیف اعتباری ماهانه برای این نیروها پیش بینی شد تا حقوق و مزایا این معلمان به صورت منظم پرداخت شود.
وی ادامه داد: پس از تصویب بودجه سال ۱۳۹۶ دریافتی‌های این ۳۵ هزار نیرو به صورت ماهانه و منظم سامان یافت و علاوه بر این نیروهای حق التدریسی از بیمه نیز برخوردار شدند و وضعیت آن‌ها نسبت به گذشته بسیار بهتر شد ولی به این دلیل که هنوز استخدام آموزش و پرورش نبودند وضعیت آن‌ها با بلاتکلیفی مواجه بود.
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: به همین منظور طرح مذکور در دستور کار قرار گرفت تا مراحل استخدامی این معلمان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.
احمدی لاشکی با اشاره به رد طرح مذکور در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: معتقدم رد این طرح در صحن مجلس به جا بود چراکه بر اساس مصوبه‌ای که در صحن رد شد مقرر بود این معلمان برای استخدام باید مجددا آزمون آموزش و پرورش شرکت کنند در حالیکه این معلمان یکبار آزمون دادند و آزموده را آزمودن خطاست.
این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: به همین منظور پیشنهادی در کیمسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد که بر اساس این پیشنهاد و برای رعایت برنامه ششم توسعه این معلمان یک دوره یکساله به دانشگاه فرهنگیان بروند و یکسال دوره ببینند و در پایان دوره دانشگاه فرهنگیان آزمونی برگزار شود و به استخدام آموزش و پرورش در بیایند.
وی اظهار امیدواری کرد که پیشنهاد مطروحه در کمیسیون آموزش و پرورش رأی آورد که امیدواریم با پذیرش کمیسیون این طرح به صحن علنی بیاید و نیروهای حق التدریسی از بلاتکلیفی فعلی رهایی پیدا کنند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: این پیشنهاد به هیچ وجه بار مالی ندارد چراکه در حال حاضر این معلمان در حال تدریس هستند و تنها تفاوت این است که وارد آموزش و پرورش می‎‌شوند و به صورت رسمی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: فرهنگیان, اموزش و پرورش
منبع خبرخانه ملت
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی