سایت کاریابی جویا کار

ارگونومي كامپيوتر درد شايع گردن شانه در كاربردان كامپيوتر

دسته بندي: مقالات / پزشکی
5 مرداد

بر اساس نظر محققين و مطالعات انجام شده ، درد گردن و شانه و شکايات ناشي از آن در بين کاربران کامپيوتر گسترده و شايع است.دکترر فردريک گر محقق دانشکده بهداشت رولينز دانشگاه ايموري(Emory) در آتلانتا ايالت جورجيا اين مطلب را بيان نمود که بيشتر از نيمي از کاربران کامپيوتر هر سال به عوارض و درد گردن و شانه مبتلا مي شوند و بيشتر از يک سـوم آنها دچـار نقص ‌يا‌ مشـکلات حرکتـي گردن ‌و شـانه مي شوند.يک مطالعه روي 632 مرد و زن تازه استخدام شده که در هفته 15 ساعت يا بيشتر با کامپيوتر کار مي کردند انجام شد.

پژوهشگران تمام فعاليتها و علائم موجود درافراد را به صورت يادداشتهاي روزانه به مدت 3 سال ثبت کردند و افرادي که علائم را گزارش مي کردند توسط پزشكان ارزيابي مي شــدند تا مشــخص شــود كه آيا ناراحتي و عارضه اي دارند يا خير؟

محققين اعلام نموده اند كه اين اولين مطالعه آينده نگر به منظور پي گيري يك گروه از كاربران كامپيوتر استگرچه مطالعات قبلي به تعداد كاربران كامپيوتر كه از درد در يك نقطه خاصي شكايت داشته اند اشاره شده است . يافته هاي ديگر اين مطالعه نشان مي دهد كه مشكلات در نواحي دست و بازو شايع مي باشد . تقريباً 40% افراد در هر سال از درد در نواحي فوق شكايت دارند و 21% از‌آنها دچار مشكلات شديدي در اين نواحي مي شوند . بر طبق بررسي ها ، زنان بيشتر از مردان مشكلات ناشي از كار با كامپيوتر را گزارش مي كنند و نيز بيشتر به اين عوارض دچار مي شوند ولي علت اين امر هنوز مشخص نشده است . بر اساس نتايج يک مطالعه همزمان از همان گروه کاربران کامپيوتر با نشـستن صـحيح در جلوکامپيوتر مي توان درد وشرايط ناراحت کننده را کـاهش داد . بر اســاس اين گزارش قرار گرفتن صفحه كليد پايين تر از آرنج و يا در فاصله اي دور از کـاربر ( با زاويه داخلي آرنج بيشـتر از 121 درجه) باعث می شود که سـر به منظور نگاه کردن به مانيتور به سمت پايين انحراف داشته و خم شود و با استفاده از تکيه گاه‌هاي دست و بازو در صندلي مي توان خطر علائم درد در شانه و گردن را کم نمود.همچنين محققين نتيجه گرفتند که وقتي کاربر مدت زمان زيادي جلوي کامپيوتر بنشـيند خطر پيشرونده درد بازو ودست او را تهديد مي کند. افرادي که 20 سـاعت در هفته تايپ مي کنند کمي بيشتر از دو برابر ديگران به درد و نارسايي دست و بازو و گردن دچار مي شوند.

ورزش‌هاي مفيدجهت‌‌گردن و شانه :

يکسري از تمرينات و ورزش ها مي تواند از ضايعات کامپيوتر در گردن و شانه جلوگيري نمايد. اين تمرين‌ها بايستي مرتباً تکرار شود تا اثر آن نمايان گردد.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيد
تگ هاي مطلب: دانلود تحقیق پزشکی،دانلود مقاله پزشکی،سایت مقالات پزشکی،دانلود رایگان تحقیق پزشکی،دانلود پایان نامه پزشکی،دانلود تحقیق،،دانلود تحقیق پزشکی،دانلود مقاله پزشکی،سایت مقالات پزشکی،دانلود رایگان تحقیق پزشکی،دانلود پایان نامه پزشکی،دانلود تحقیق،، دانلود مقاله
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:23
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی