سایت کاریابی جویا کار

ایدز 2

دسته بندي: مقالات / پزشکی
6 مرداد

مقدمه

از آنجائي كه در كشورهاي صنعتي و پيشرفته به علت ازدياد جمعيت، مسافرتهاي پي در پي و پيدايش مراكز تفريحي ناسالم و عدم پايبندي به مسائل اخلاقي، اجتماعي و فرهنگي و مذهبي و از سوي ديگر اضافه شدن مسائل اقتصادي و نيز اعتياد، بيماريهاي آميزشي ازجمله ايدز شيوع پيدا نموده است و به علت وجود راديو، تلوزيون، نوارهاي ويدئوئي، ماهواره و اينرتنت فرهنگ هاي غلط اين جوانع به كشورهاي در حال توسعه رسوخ يافته و جوانان و افراد ضعيف النفس را تحت تاثير قرار داده، به طوري كه امروزه در اكثر كشورها بيماريهاي فوق منجمله ايدز در حال شيوع مي باشد. مشكل خاصي كه در بيماري ايدز وجود دارد ابتلا بيشتر آن، در بين جوانان بوده كه زمان فعاليت جسمي و نيز جنسي است، لذا شركاء جنسي، همسر و نيز نسل بعدي نيز مي توانند آلوده شوند لذا هزينه گزاف از نظر آزمايشات پي گير و درمان دربر خواهد داشت كه به وضعيت اقتصادي و سرمايه هاي آن مملكت نيز لطمه وارد خواهد نمود. و چون بيماري واكسن و نيز درمان قطعي ندارد آسيب اجتماعي و اقتصادي مهمي كه مي تواند ناشي از آلودگي به HIV باشد روشن مي گردد.

چون بيماري ايدز كليه اعضاء بدن را درگير مي نمايد و نيز عوارض روحي رواني فراواني را در بيمار ايجاد مي نمايد و نيز عوارض روحي رواني فراواني را در بيمار ايجاد مي نمايد كليه پزشكان در رشته هاي مختلف و نيز در پرستاري، تزريقات و پانسمان بايد آگاهي در زمينه ايدز داشته تا خود و بيماران و مراجعين را در معرض خطر قرار ندهند.

روشن است كه رسانه هاي مختلف چون راديو تلوزيون روزنامه ها و بولتن ها در فرودگاهها، آرايشگاهها و نيز از طريق ديگر مي توانند سطح اخلاقي، فرهنگي، علمي و مذهبي جامعه را ارتقاء داده تا با پايبندي به اصول فوق خطر شيوع اين بيماري را كاهش دهند.

اپيدميولوژي ايدز

سندورم نقص ايمني اكتسابي (ايدز) اولين بار در آمريكا در تابستان 1981، در 5 بيمار مرد هم جنس باز بود كه بدون توجيهي دچار پنوموني پنومو سيتيس كاريني شده بودند و همچنين 26 مرد هم جنس باز كه دچار ساركوم كاپوزي شده بودن مشخص شد. بعد از آن بيماري در مردان و زنان معتاد به تزريق و سپس در دريافت كنندگان خون و هموفيلي ها مشاهده شد. در سال 1983، ويروس HIV از يك بيمار مبتلا به لنفادنوپاتي جدا شده و در 1984 مشخص شد كه عامل بيماري ايدز مي باشد. در سال 1985 تست حساس ELISA‌ براي تشخيص ابداع گرديد.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيد
تگ هاي مطلب: دانلود تحقیق پزشکی،دانلود مقاله پزشکی،سایت مقالات پزشکی،دانلود رایگان تحقیق پزشکی،دانلود پایان نامه پزشکی،دانلود تحقیق،،دانلود مقاله پزشکی با عنوان ایدز
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:28
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی