سایت کاریابی جویا کار

روش 20گامي جهت ساماندهي آزمايشگاه

دسته بندي: مقالات / روانشناسی و علوم تربیتی
21 آذر

بي تريد آموزش مادام العمر زماني تحقق مي يابد كه علم با عمل توأم باشد . در عرصه تعليم تربيت آموزشي مانا خواهد بود كه فراگير خود عملاً در گير آموزش شده و در توليد مفاهيم و كشف علوم مشاركت داشته باشد يعني فرآيند ياددهي و يادگيري سمت و سويي شاگرد محور داشته باشد . از اين رو در زمينه آموزش علوم پايه آزمايشگاه ،تجهيزات و تكنولوژي آزمايشگاهي در مدرسه نقش اساسي را دارد. از آنجايي كه در بسياري از مدارس متأسفانه اين امر و توجه به آن به حاشيه رانده شده است و آنچنانكه بايسته است بدان توجه نمي شود و ساعات آزمايشگاهي در ديد فراگير ، دبيران و بالاخص مديران به عنوان زنگ تفريح در نظر گرفته مي شود  .

موانعي كه فراروي دبيران در اين زمينه وجود دارد عموماً به دو دسته تقسيم مي شود :

- مورد اول باور و اعتقاد خود معلم است كه تا چه حد آزمايشگاه ، آموزش آزمايشگاهي و روش هاي فعال آموزش از طريق تجهيزات و تكنولوژي آزمايشگاهي را قبول دارد .

-2 امكانات و تجهيزات موجود در آموزشگاه و حمايت هاي مدير و محيط ميباشد يا به طور كلي عوامل غير از خود معلم مي باشدو اين دو مكمل همديگر است .

به نظر مي رسد با تغيير نگرش ها بتوان بر هر دو مشكل غلبه كرد و نقش اصلي در اين باره بر عهده دبير و مدير است چرا كه هركدام به تنهايي قادر پيشبرد اهداف خود نخواهند بود . به طور كلي دبيران بايد تلاش كنند تا آزمايشگاه ها را از حاشيه به متن كشيده و بر خواسته هاي خود مسرانه تاكيد نمايند و مديران را متقاعد سازند تا نسبت به تجهيز آزمايشگاه از هيچ كوششي دريغ نورزند . آنچه را كه امروز شاهد آنيم اين است كه مثلث انساني آموزش علوم يعني مدير ، دبير و دانش آموز دز نقش خود بسيار قصور نموده و حتي خود دبيران با رويكرد هاي جديد علارغم آشنا بودن به آن به آن عمل نمي كنند . در مديران شناخت و اگاهي كافي ايجاد نشده است و حاضر به فراسنتي عمل كردن نيستند و دانش آموزاغن نوشتن چند پرسش و پاسخ را ساده ترين را ه تلقي كرده و گاهي اوليا نيز برروش هاي فعال معترضند اصلاح چنين انديشه هايي در گام اول صرفا از وضايف دبيرا ن بود به همين منظور يك سيستم منظم ازمايشگاهي با 20 گام تهيه گرديده كه با همگامي مديران ، دبيران و متصديان آزمايشگاهي و دانش آموزان به راحتي قابل اجرا بوده حجم كار بسيار كاهش مي يابد و كليه ازمايشات به سهولت صورت مي گيرد و اجراي روش هاي نوين آموزشي جامه ي عمل مي پوشد .

 

جهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: دانلود روان شناسی, مقاله های روان شناسی, دانلود رایگان مقالات روانشناسی, دانلود روانشناسی, تحقیقات روانشناسی, مقاله روانشناسی, دانلود تحقیق روانشناسی, روانشناسي, روان شناسی, دانلود رایگان روانشناسی, دانلود رایگان مقاله روانشناسی, مقاله روانشناسی pdf
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:14
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی