سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

کمبود هزاران معلم در اموزش و پرورش

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
3 مرداد
کمبود هزاران معلم در اموزش و پرورش
علی باقر طاهری‌نیا ظهر امروز در دوره آموزشی کارشناسان پژوهش دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 116 هزار نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند که بعد از اتمام آموزش‌ها و فارغ‌التحصیلی وارد آموزش و پرورش شده و در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به تربیت معلمان پویا و متخصص در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: با تعلیم و تربیت مناسب و شایسته می توانیم شاهد تربیت مفاخر و مشاهیر و توسعه و آبادانی هر چه بیشتر در کشور باشیم که در این زمینه دانشگاه فرهنگیان رسالت خطیری داشته و توانسته‌ است با تربیت نیروهای متخصص در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان از کمبود 600 هزار نفر معلم در سیستم آموزش و پرورش برای تدریس خبر داد و افزود: دانشگاه فرهنگیان بستر مناسبی برای تربیت معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش به شمار رفته و برای رفع کاستی‌ها در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش فعالیت می‌کند.

طاهری‌نیا توسعه اجرای برنامه‌ها در حوزه تعلیم و تربیت را نیازمند بودجه و اختصاص اعتبارات دانست و گفت: پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های علمی نظیر نانو و دانش هسته‌ای به دست آمده نتیجه اختصاص اعتبارات به حوزه علم و دانش بوده و توسعه کشور را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر اختصاص اعتبارات مناسب و ویژه به حوزه پژوهش آموزش و پرورش اظهار کرد: پژوهش زیربنای اقدامات برای انجام اقدامات عملی به شمار می‌رود و با تحقیقات و پزوهش‌های تخصصی و علمی توسعه همه‌جانبه فراهم شده و مشکلات برطرف می‌شود که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به وجود مفاخر، دانشمندان و هنرمندان برجسته در کشور و در استان اردبیل در دوران‌های مختلف تصریح کرد: این افراد الگوهایی مناسب برای توسعه و رشد کشور به شمار می‌روند و باید الگوبرداری از این افراد نهادینه شود.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: اموزش و پرورش, فرهنگیان
منبع خبرهاربی نیوز
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی