سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

انتقاد از استعدادیابی در سیستم اموزش و پرورش

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
20 مرداد
انتقاد از استعدادیابی در سیستم اموزش و پرورش

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس معتقد است سنجشی که برای ورود به مدارس انجام می‌شود با استعدادیابی متفاوت است و این موضوع هنوز در سیستم آموزش و پرورش جا نیفتاده است.

محمد بیرانوندی در این موضوع گفت: در بحث استعدادیابی، برای ورود به مدارس، سنجش انجام می‌دهند که با استعدادیابی مورد نظر فاصله داشته و متفاوت است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، استعدادیابی به شکل درست انجام می‌شود و حتی در کشور ما وجود دارد ولی در بخش‌های خصوصی و آزاد به شکل استاندارد مشاهده می‌شود، اما متاسفانه در سیستم آموزش و پرورش جا نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش 3 موضوع در حال بررسی و انجام شدن است، تصریح کرد: موضوع اول بحث استعدادیابی است که هنوز با آن فاصله داریم؛ موضوع دوم بحث سنجش و آزمون‌های ورودی مدارس است و موضوع سوم بحث هدایت شغلی و تحصیلی است که در دو موضوع اخیر اقدامات خوبی انجام شده است ولی در بحث استعدادیابی مشکل وجود دارد و باید برای آن تصمیمات جدی صورت پذیرد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد:  یکی از مهم‌ترین دغدغه نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بحث استعدادیابی است و اعضای این کمیسیون از هر طرحی که باعث انجام صحیح استعدادیابی تحصیلی در آموزش و پرورش شود، حمایت خواهند کرد و وزارت آموزش و پرورش نیز باید بحث استعدادیابی را جدی بگیرد و برای آن برنامه‌ریزی دقیق صورت داده و اقداماتی عملی انجام دهد.


برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: قرهنگیان, اموزش و پرورش
منبع خبرهارپی نیوز
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی