سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

بدهی‌ها و کسری بودجه آموزش و پرورش مصیبت و بلایی که گریبان‌گیر آموزش و پرورش بوده و هست

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
1 اسفند
بدهی‌ها و کسری بودجه آموزش و پرورش مصیبت و بلایی که گریبان‌گیر آموزش و پرورش بوده و هست
محمد بیرانوندی درباره بدهی‌ها و کسری بودجه آموزش و پرورش گفت: این مصیبت و بلا که گریبان‌گیر آموزش و پرورش بوده و هست، از این سال به سال بعدی منتقل می‌شود؛ در انتهای هر سال گفته می‌شود از سال بعد اعتبار کافی داده می‌شود ولی هنوز سالی نیامده که بدهی آموزش و پرورش ریشه‌کن شده باشد.
نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ‌وقت از این سال به آن سال برای آموزش و پرورش فرج نبوده است.
آموزش و پرورش می‌تواند امسال به "نقطه سر خط" برسد؟
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین افزود: البته بخش اعظمی از مطالبات آموزش و پرورش و فرهنگیان پرداخت شده که جای قدردانی دارد و مابقی نیز باید تا ریال آخر داده شود زیرا وزارتخانه سال‌های سال است که کشان کشان این موضوعات را با خود حمل می‌کند؛ گاهی در قالب پاداش معلمان و گاهی در خصوص حق‌الزحمه امتحانات.
این نماینده مجلس با بیان اینکه "ای کاش روزی به این موضوع دور و دیر فرهنگیان خاتمه داده شود"، ادامه داد: باید اعتبارات آنچنان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شود تا بتوان این بدهی‌ها را به صورتی خاتمه داد که امسال به "نقطه سر خط" برسیم.
مجلس در جابجایی اعتبارات برای آموزش و پرورش محدودیت دارد
وی با اشاره به اینکه مجلس در تدوین بودجه 98 در چند مورد به آموزش و پرورش نگاه ویژه داشته است، گفت: اگرچه در بودجه امسال برخی مسائل دیده شده اما با این حال مشکلاتی نظیر پایین بودن موجودی خزانه، کاهش نقدینگی و کمبود تخصیص‌ها مانع تحقق کامل این اعتبارات می‌شود.
بیرانوندی با اشاره به اینکه اختصاص اعتبار در برخی آیتم‌ها همچون پرسنلی بیش از 100 درصد بوده است، افزود: اگرچه برخی موارد مانند سازمان نوسازی مدارس نتوانسته بودجه مشخص شده را دریافت کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره نقش مجلس در افزایش اعتبارات و بودجه آموزش و پرورش توضیح داد: مجلس در جابجایی اعتبارات محدودیت دارد؛ این کارها باید از سوی دولت در زمان تدوین لایحه بودجه انجام می‌شد زیرا ما هرچقدر زور زدیم، به دلیل محدودیت‌های مجلس نتوانسته‌ایم آن را در بودجه بگنجانیم.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: محمد بیرانوندی, بودجه آموزش و پرورش, آموزش و پرورش, نماینده مردم خرم آباد, مطالبات فرهنگیان
منبع خبرخانه ملت
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی