سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اعاده ۱۶ هزار میلیارد تومانی اموال فرهنگیان در دستور کار

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
21 آبان
اعاده ۱۶ هزار میلیارد تومانی اموال فرهنگیان در دستور کار
میر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از صدور 13 کیفر خواست برای متخلفان صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه خبر داد و گفت: مدیریت خانوادگی حاکم بر صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه باعث چپاول و غارت اموال فرهنگیان شد متأسفانه در جریان این اختلاس بزرگ مبلغ 16 هزار میلیارد تومان از اموال فرهنگیان مظلوم به غارت رفته است که این حق باید به آنها اعاده شود.
آموزش و پروش نسبت به برگشت سرمایه غارت شده صندوق ذخیره فرهنگیان بی توجه است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم نظارت و توجه وزارت آموزش و پرورش به صندوق ذخیره فرهنگیان باعث ایجاد مشکلات عدیده در این صندوق شده است، افزود: نمایندگان با طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان موافقت کردند و پرونده این صندوق برای رسیدگی بیشتر به قوه قضاییه ارجاع شد این در حالی است که وزارت آموزش و پروش نسبت به برگشت سرمایه و اموال فرهنگیان بی توجه است. نمی‌توان این غفلت را پذیرفت.
آموزش و پرورش باید با تشکیل تیمی تخصصی به دنبال اعاده اموال فرهنگیان باشد، برای بازگرداندن اعتماد بخش مهمی از جامعه یعنی قشر فرهنگی، باید مبالغ اختلاس شده صندوق ذخیره فرهنگیان به این قشر برگرداننده شود
وی با اشاره به نامه‌ای که به وزیر آموزش و پرورش درباه غارتگری و اختلاس‌های صندوق دخیره فرهنگیان ارسال کرده است، بیان کرد: اگرچه گزارشی کتبی درخصوص صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به آقای بطحایی ارائه و بر احقاق حقوق فرهنگیان تاکید شد اما تاکنون اقدامی در این زمینه از سوی ایشان انجام نشده است.
فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای بازگرداندن سرمایه غارت شده فرهنگیان را دارد
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه فراکسیون متبوعش در وهله نخست تذکرات لازم را به سازمان و وزارتخانه‌های متخلف می‌دهد و در صورتی که رسیدگی‌های لازم انجام نشود برخورد می‌کند، اظهار کرد: در این نشست مطرح کردم به عنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای بازگرداندن سرمایه غارت شده فرهنگیان را دارم اما به نظر می‌رسد تلاش و خواسته‌ای از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.
آموزش و پرورش با تشکیل تیمی تخصصی به دنبال اعاده اموال فرهنگیان باشد
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آموزش و پرورش باید با تشکیل تیمی تخصصی به دنبال اعاده اموال فرهنگیان باشد، خاطرنشان کرد: برای بازگرداندن اعتماد بخش مهمی از جامعه یعنی قشر فرهنگی کشور که تربیت کننده نسل آینده هستند، باید مبالغ اختلاس شده صندوق ذخیره فرهنگیان به این قشر برگرداننده شود، اتفاقی که با دستگیری برخی از افراد و انسداد حساب برخی متخلفان تا حدودی رخ داده است.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید به عنوان متولی رسیدگی و احقاق حقوق فرهنگیان با معاونت مالی خود اقدامات و پیگیری‌های لازم را برای بازگشت سرمایه فرهنگیان انجام دهد، ادامه داد: بطحایی باید تمام تلاش خود را برای استرداد اموال فرهنگیان انجام دهد و به منظور به سرانجام رساندن پرونده صندوق از قوه قضاییه پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
بخشی از اختلاس‌های صندوق ذخیره فرهنگیان بازگردانده شده است
وی با بیان اینکه قوه قضاییه تمام تلاش خود را برای پیگیری پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه انجام می‌دهد، عنوان کرد: براساس قانون قوه قضاییه 3 ماه فرصت برای رسیدگی به مسائل مالی صندوق ذخیره فرهنگیان دارد و نتیجه باید هرچه سریع تر مشخص شود.
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس تاکید کرد: تاکنون مبالغی از اختلاس‌ها بازگردانده شده و ما به دنبال برگشت سایر مبالغ هستیم.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرهارپی نیوز
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی