سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت آشنایی با معماری روم

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
13 خرداد
فایل پاورپوینت معماری روم (آشنایی با معماری جهان)،در حجم 54 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن پاورپوینت آشنایی با معماری روم:
موقعیت جغرافیایی روم : کشوری که به نام روم معروف و شناخته شده است . کشور تازه ای بود که در کرانه های تیبر بنیاد شد ، تسلط خود را بر نیمه باختری مدیترانه برقرار ساخت و سرانجام دامنه آن را به همه سرزمینها گسترش داد . کشور روم از جنوب به صحرا ، از شمال به رود راین و دانوب و از خاور به دره دجله و فرات محدود بود . روم تسلط خود را بر سرزمین تمدن های کهن ، یعنی مصر ، سومر ، بابل ، فلسطین ، فینیقیه و یونان برقرار ساخت و در خاور کاری را که اسکندر آغاز کرده بود ، ادامه داد . بر زندگی و اندیشه اقوام آن ناحیه تاثیر ویژگیهای یونانی مآبی ( هلندی ) را به جا گذاشت .
یکی از مراکز مهم تمدنی روم شبه جزیره ایتالیا بود که از موقعیتی مرکزی برخوردار است و از همه سو به سهولت به دریای مدیترانه دسترسی داشت . ایتالیا به خاطر اوضاع جغرافیایش توانست دنیای مدیترانه را به سوی خود جذب کند . در دوره باستان همه راهها به روم ختم می شد و اکنون نیز راههای فرهنگی نوین به روم باستان باز می گردد .
دوره های مختلف سنگ ، درایتالیا که مهمترین بخش روم باستان بود ، همانند سایرنقاط سپری گردید . دوره مس در حدود 2500 سال پیش از میلاد آغاز شد و به خصوص در جزایر اطراف گسترش یافت . درساردنی بناهای متعددی که با تخته سنگهای بزرگ ساخته شده در نیمه اول هزاره دوم" ایتالیوت ها " ، که از خویشاوندان یونانیها محسوب می شدند و به زبان هند و اروپایی تکلم می کردند و با عناصر شمالی و آلپی امتزاج یافته بودند و به این سرزمین گام نهادند .
پیش از حاکمیت رومیها اقوامی بنام اتروسک ( آتروریاییها ) در سرزمین های تحت تسلط ساکن بودند که در تاریخ آن منطقه حائز اهمیت است .
معماری رومی : همانطوریکه مردمان تحت حاکمیت رومیان متفاوت بودند ، معماری رومی نیز به غایت ومتنوع بود . هنر و معماری رومی اختلاط و التقاقی است از هنر اتروسکی ، یونانی ، آسیای غربی ، مصری و بومی . هنر رومی هر چند که بسیار کند و دیر خود را به عرصه ظهور رسانید ، و لیکن ماندگاری ویژه ای یافت . این هنر و معماری ابتدا تحت تاثیر هنر و معماری اتروسکی و پس از آن نیز متاثر از هنر یونانی شد . اما مشخصه های خاص خود را به دست آورد و در حقیقت تمدن و هنر غربی در یونان متولد و بوسیله رومیها تقویت و گسترش یافت . 
تندیسهای یونانی که توسط هنرمندان رومی ساخته شده در بسیاری از موزه های دنیا موجودند و نشانگر اوج هنر تندیس سازی عصر جمهوری است . به اعتقاد بسیاری هنر رومی از هنر یونانی متولد گردید . هنر رومی به واقع انتشار دهنده و نگهدارنده میراث هنر یونانیان بوده است . ولی به این نکته هم باید اشاره نمود که رومیها به خواسته های هنری خویش دست یافتند و هنر رومی شکوه و جلال خاص خود را یافت .
و...
فهرست مطالب پاورپوینت آشنایی با معماری روم
موقعیت جغرافیایی روم
اتروسک ( آتروریاییها )
معماری اتروسکها
معابد
معماری رومی
معماری روم در دوره جمهوری
معبد سیبول
معبد فورتونا پریمیجینا ( پالسترنیا )
معماری روم در دوره امپراتوری
خانه در شهرهای رومی
کولوسئوم ( آمفی تئاتر فلاویوس )
باسیلیکا
باسیلیکای اولپیا
نمایش خانه و آمفی تئاتر
تاق نصرت
نما،مقطع و جزئییات تاق نصرت
حمامهای رومی
آبروها
تصاویر از مکان های مختلف
این فایل با فرمت پاورپوینت در 54 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول:
فایل WORD معماری رنسانس(7 صفحه)
قيمت فايل:3850 تومان
تعداد اسلايدها:54
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی