سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

برنامه جدید دولت؛ از پول بیت المال نباید برای آموزش و پرورش هزینه کرد

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
8 دی
خبرنگار اجتماعی ، رئیس‌جمهور هنگام تقدیم لایحه بودجه به مجلس در بحث آموزش‌وپرورش عنوان کرد:‌ ما برای هر دانش‌آموزی به طور متوسط در سال آینده 4 میلیون تومان از خزانه مردم و بیت‌المال هزینه می‌کنیم البته به طور متوسط. در حالی که اگر دولت بخواهد این خدمت را از مردم بخرد و مردم خودشان این کار را انجام دهند، حداکثر یک میلیون تومان می‌شود. چهار برابر بیشتر، از پول بیت‌المال برای یک دانش‌آموز هزینه می‌کنیم در حالی که می‌توانیم این را ارزان کنیم.

در راستای همین سیاست در لایحه بودجه 98 آمده است:‌دولت مکلف است از ابتدای سال تحصیلی 98-99 سالانه 10 درصد از دانش‌آموزان تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش را به صورت خرید خدمات از بخش غیردولتی واجد شرایط و ذی‌صلاح و به صورت آموزش رایگان علاوه بر تعداد دانش‌آموزان مشمول فعلی اداره کند. آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید

قاسم احمدی لاشکی درباره صحبت های رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: آقای رئیس جمهور در ارائه لایحه بودجه سال 98 به مجلس در صحن علنی پیرامون موضوع آموزش و پرورش نکته ای فرمودید که دل میلیون ها معلم و دانش آموز را به درد آورد.

فرمودید از پول بیت المال نباید برای آموزش و پرورش هزینه کرد و باید به بخش خصوصی واگذار شود. متاسفم گمان میکردم انقلاب ما برای اجرای اصل سی ام قانون اساسی و رعایت عدالت و توجه به قشر آسیب پذیر جامعه بوده است.

 

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

حسین در 8/10/1397 - 13:04 نوشته:

مرگ بر روحانی
همه رو خرج آخوندها کنین خرج سوریه عراق و قو م خویش ها تون
لعنت به هر کسی که این حرف رو زده
چرا دل معلما و دانش آموزان همه مردم باید فکر بعد از اجرای این طرح رو بکنن و بدونن که چه بلایی سر بچه هاشون خواهد آمد

حبیب اله رسول زاده در 8/10/1397 - 13:05 نوشته:

اینها هم اشتباهی اومدند سرکار و هم اشتباهی گرفتند چون اکثر مسولین دولت و حتی آموزش و پرورش یک روز سر کلاس نرفته اند و نمی دانند که دانش آموز کیست و کلاس چیست؟ و چون فهم دستی از آموزش و پرورش به عنوان متولی امر خطیر تعلیم و تربیت ندارند فکر میکنند که اینجا بازار است و بده بستانی داریم و از این بابت بسیار بسیار متاسفم که فهم عالیترین مقام اجرایی کشور از آموزش و پرورش چنین است پس باید بگوییم وامصیبتا

سام در 8/10/1397 - 13:18 نوشته:

باسلام واقعا باید تاسف خورداز دیدگاه یک ریس جمهورکه ذره‌ای از الفبای فلسفه آموزش و پرورش را درک نکرده است.درهرکشوری ارگانی واجب تراز آموزش و پرورش برای هزینه کردن بیت المال وجود ندارد ولی این آقا متاسفانه چنین دیدگاهی رادارد .تااین چنین دیدگاهی به آموزش و پرورش داشته باشیم هرروز کشور به نابودی خواهد رفت.

ناراضی ازهمه چیز در 8/10/1397 - 18:04 نوشته:

این ملت لایق همین حرفاهستند میدونی چرا ؟ درراهپیمایی ها ورای گیریها وصفوف نماز جمعه جوابش نهفتس
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی