سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

رشد بیش از ۲۶ درصدی بودجه آموزش و پرورش

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
9 دی
رشد بیش از ۲۶ درصدی بودجه آموزش و پرورش
بیشترین بودجه در دستگاه‌های دولتی، متعلق به آموزش و پرورش
طبق جداول لایحه بودجه، بیشترین بودجه پیشنهادی دولت در سال ۹۸ در بین وزارتخانه‌ها به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافته است.
جزئیات بودجه آموزش و پرورش نیز به این شرح است: بودجه دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش شش میلیارد و ۳۱۰ میلیون، آموزش‌وپرورش استان‌ها ۴۲ هزار و ۴۹۹ میلیارد و ۸۹ میلیون، سرانه دانش‌آموزی ۳۴۹ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان، طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم ۵۳۰ میلیارد تومان، برون‌سپاری و توسعه مشارکت در آموزش‌های کاردانش ۸۱ میلیارد و ۱۵۸میلیون تومان، فعالیت‌های پرورشی و امور تربیتی ۲۲۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، کمک به صندوق ذخیره فرهنگیان ۶۳ میلیارد تومان، فعالیت‌های تربیت بدنی و ارتقای سلامت ۳۸۴ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان، توسعه کمی و کیفی آموزش پیش دبستانی ۷۳ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان، کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و توسعه عدالت آموزشی ۲۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اداره مدارس خارج از کشور ۲۰۷ میلیارد و ۵۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شده است.
همچنین بودجه خرید خدمات آموزشی در مناطق کمتر برخوردار ۳۶۳ میلیارد تومان، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ۱۴۱ میلیارد و ۵۱ میلیون تومان، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ۱۰ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان، سازمان مدارس غیردولتی ۹۶ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان، کمک به صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی ۳۰ میلیارد تومان، دانشگاه شهید رجایی ۸۶ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان، دانشگاه فرهنگیان ۶۱۹ میلیارد و ۳۶۷ میلیون  تومان، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هزار و ۹۷۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون تومان، سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی ۱۵۱ میلیارد و ۸۷۹ میلیون تومان و سازمان نهضت سوادآموزی ۳۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.
شهرام جمالی، معلم و کارشناس آموزش و پرورش درباره روند رشد بودجه‌ای آموزش و پرورش در سال آتی و تفاوت‌های قابل توجهی که نسبت به بودجه سال ۹۷ دارد می‌گوید:  بر اساس ارقام منتشر شده در جدول شماره ۷ لایحه بودجه ۹۸ فصل آموزش و پرورش، آن چیزی که اعتبارات هزینه‌ای آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهد حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه مصوب در لایحه سال ۹۷، که حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان بود، رشد ۲۸ درصدی را نشان می دهد.
وی می‌افزاید: در بخش اعتبارات هزینه‌ای عمده‌ترین بخش مربوط به اعتبارات ادارات کل آموزش و پرورش استان‌هاست. اعتبار مصوب ردیف ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در سال جاری ۳۳۱۰۰ میلیارد تومان بوده که در لایحه ۹۸ به ۴۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. به این ترتیب بودجه استانی هم در لایحه بودجه ۹۸ نسبت به سال جاری حدود ۲۸ درصد رشد داشته است که البته بنا بر اظهارات مسئولان وزارت آموزش و پرورش، ۹۴ درصد آن صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان می‌شود.
در این میان بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش‌وپرورش ۴۵ هزار و  ۸۳۱ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان است. در همین راستا وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در لایحه ارسالی دولت به مجلس، بودجه ۹۸ ما نسبت به بودجه مصوب سال جاری حدود ۲۶ درصد رشد دارد، می‌گوید: البته اعتبارات تملک دارایی و اعتبارات عمرانی به دلیل سختی‌هایی که پیش‌بینی می‌شود بودجه سال آینده داشته باشد، اندکی با انقباض و سختگیرانه بسته شده است. البته بودجه ما در مجموع نسبت به دستگاه‌های دیگر وضعیت بهتری دارد.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: بودجه اختصاصی اموزش و پرورش, اخبار فرهنگیان, اخبار آموزش و پرورش
منبع خبرایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی