سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

دومین‌ واکنش به خبر "آموزش و پرورش اولویت هایش را نمی‌شناسد"

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
12 دی

خبرنگار اجتماعی ، در تاریخ 28 آبان خبری با عنوان «آموزش و پرورش اولویت‌هایش را نمی‌شناسد» در این خبرگزاری منتشر شد که در این خبر جبارکوچکی‌نژاد  نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به بی‌توجهی آموزش و پرورش به اولویت‌های اصلی خود همچون کمبود معلم، آسیب‌های اجتماعی و مدارس فرسوده هشدار داده بود.

هم اکنون آموزش و پرورش در واکنش به این خبر دومین جوابیه خود را برای این خبرگزاری ارسال نموده است.

در متن این جوابیه آمده است: مجموع اقدامات آموزش و پرورش در خصوص ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های روانی - اجتماعی به شرح زیر است:

اجرای آزمون غربالگری روانی - اجتماعی با هدف دستیابی به نقشه خطرپذیری و ترسیم نیم‌رخ روانی و اجتماعی دانش‌آموزان.

اجرای طرح توانمندسازی روانی - اجتماعی ویژه دانش‌آموزان با هدف ارتقای توانمندی‌ها و فضیلت‌های منشی و روانشناختی. این طرح مبتنی بر نتایج آزمون سلامت روانی - اجتماعی دانش‌آموزان با هدف ارتقای توانمندی‌ها و فضیلت‌های منشی و روانشناختی دانش‌‌آموزان و افزایش سطح سلامت روانی - اجتماعی دانش‌آموزان و کاهش میزان شیوع آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی توسط مشاوران مدرسه در 6 فضیلت محوری، اخلاقی و در 24 مهارت فردی به شرح زیر اجرا می‌شود:

1- فضیلت تعالی - امید، تحسن زیبایی، شوخ‌طبعی، قدردانی، معنویت، قدردانی، معنویت -

2- فضیلت شجاعت - پشتکار، سرزندگی، شهامت، صداقت -

3- فضیلت اعتدال - خویشتنداری، فروتنی، آینده‌نگری، بخشش -

4- فضیلت خرد - ژرف‌اندیشی، کنجکاوی، یادگیری، خلاقیت، روشنفکری -

5- فضیلت عدالت - انصاف، رهبری، کار گروهی -

6- فضیلت انسانیت - دوست‌داشتن، مهربانی، هوش هیجانی -

7- اجرای طرح همیار مشاور: این طرح جهت تقویت توانمندی‌های فردی، اجتماعی و ارتباطی، ترویج فرهنگ راهنمایی و مشاوره، کمک به رشد سازگاری فردی و اجتماعی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه، تقویت حس مسئولیت‌پذیری و ترویج فرهنگ مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی‌ آنها جهت پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر در دانش‌آموزان و جامعه و نیز ارتقاء سلامت روان مدرسه صورت می‌گیرد. در این طرح از هر کلاس یک همیار انتخاب و آموزش داده می‌شود.

8- اجرای طرح رابطان هسته‌های مشاوره در مدارس ابتدایی: این برنامه جهت پر کردن خلع نیروی انسانی مشاور در دوره ابتدایی و توسعه خدمات راهنمایی و مشاوره در این مدارس با انتخاب یک نفر رابط از همکاران ابتدایی واجد شرایط - دارا بودن تحصیلات روانشناسی یا علوم تربیتی و نیز علاقمند - از هر مدرسه ابتدایی با اهداف زیر اجرا می‌شود:

شناسایی دانش‌آموزان نیازمند خدمات مشاوره‌ای و ارجاع به هسته‌های مشاوره مناطق. ارائه خدمات مشورتی در مدارس ابتدایی جهت ارتقاء بهداشت روانی همکاران، دانش‌آموزان و والدین. بسط و توسعه خدمات ارتقایی خدمات روان در سطح مدارس ابتدایی.

ارائه خدمات تخصصی مشاوره‌ای و خدمات روان‌شناختی، ارائه خدمات پیشگیرانه، حمایتی و مشاوره‌ای و روان‌شناختی در هسته‌های مناطق و مراکز مشاوره و روان‌شناختی کل کشور به دانش‌آموزان و والدین.

راه‌اندازی سامانه جامع استعدادیابی، غربالگری، مداخله و پیگیری در وزارت آموزش و پرورش: این سامانه با اهداف ایجاد وحدت رویه و انسجام‌بخشی به تمام فرایند ارائه خدمات پیشگیرانه و ارتقایی و تخصصی و تسهیل در سیستم ارجاع و خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان در حوزه تخصصی، حمایتی و مددکاری راه‌اندازی شده است. در این سامانه از طریق اجرای آزمون‌های روان‌شناختی مانند سلامت روانی - اجتماعی، استعدادیابی، شخصیت، رغبت و ارزش‌ها، مصاحبه و مشاهده دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و براساس نتایج حاصل از این ارزیابی، خدمات و برنامه‌های ارتقایی، توانمندسازی، پیشگیرانه و مداخلات درمانی و حمایتی از طریق مدرسه، مراکز مشاوره و سازمان‌های حمایتی و مددکاری خارج از مدرسه ارائه می‌شود.

* مجموع اقدامات آموزش و پرورش درباره کمبود معلم به شرح زیر است:

1- جذب و پذیرش نیرو در آموزش و پرورش با توجه به تراز - موجودی، مازاد، نیاز و کمبود - نیرو در رشته، جنس و محل انجام می‌شود.

2- جذب و پذیرش نیرو از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی یا از طریق آزمون استخدام پیمانی - موضوع ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان - با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور انجام می‌شود.

3- با توجه به تصویب قانون بودجه و مشخص کردن ردیف اعتباری برای استخدام منابع انسانی در دستگاه‌های دولتی، صدور مجوز ردیف‌های استخدامی برای آموزش و پرورش با محدودیت‌هایی مواجه است و از سوی دیگر نیاز آموزش و پرورش به منابع انسانی بیش از ردیف‌های صادره است، لذا تمام نیازها و کمبودهای نیروی انسانی تامین نمی‌شود.

4- همه ساله با توجه به ساماندهی نیروی انسانی و برنامه‌ توسعه سنواتی، بخشی از کمبودهای نیروی انسانی از طریق پرداخت حق‌التدریس جبران می‌شود، با توجه به موارد فوق و با عنایت ‌های واصله تمام مدارس دارای کادر آموزشی بوده و مشغول به فعالیت هستند. چنانچه مورد و یا مواردی وجود دارد با ذکر مشخصات اعلام کنند که بررسی صورت گیرد.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: استخدام منشی, استخدام مشاور, استخدام خبرنگار, استخدام کارمند اداری
منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

forozan در 12/10/1397 - 19:17 نوشته:

سلام ....برام جای تعجبه...همه چیز توسیستم ما عجیب غریب..وزیرصحبت از کنکور ومافیای اون میکنه بعد خودش چشمش ورو خلافایی که تو مدارس نمونه دولتی وهیات امنایی که کلی سود از همین راه می گیره می بنده ....قانون گفته تومدارس دخترانه معلم مرد نباشه بعد مدارس برای جذب دانش آموز برای کنکور وتقویتی وفوق برنامه از مدرسین مرد به روز وکم سن وسال استفاده می کنه باز آقایون ومافیاشون چشمشون رو به روی همه چیز می بندن کلاسای فوق برنامه رو صوری به اسم همکارا پر میکنند وپول رو به حسابشون میریزن بعد میگن به فلان حساب واریز کنید بازرسای اداره همه خریدنی شدن هرکس هم بخواد سالم باشه فوری حذفش میکنن....شهریه مدارس غیردولتی رو اعلام میکنند والا مردم رو مسخره کردن بعد مدارس غیر دولتی دو برابر همون شهریه رو میگیرن بعد آب از آب هیچ تکون نمیخوره چرا جلوی این خلافای آشکار گرفته نمیشه ؟جرا باید اتفاقی بیافته بعد مسیولین بیداربشن؟شما منطقه 2و5 روبررسی کنید ببینید چه خبر جه خلافای آشکاری که نمیشه ارزیابی عملکرد وسایر قسمتهای اداره هم پورسانتشون رو میگیرن
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی