سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منابع درآمدی کفاف اجرای طرح رتبه بندی را می‌دهد؟

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
17 دی
منابع درآمدی کفاف اجرای طرح رتبه بندی را می‌دهد؟
یکی از علل استبال فرهنگیان از اجرای طرح رتبه بندی کمک این طرح به شایسته سالاری و در کنار آن بهبود روند معیشتی متناسب با توانمدی افراد است؛ موضوعی تاکنون در آموزش و پروش چندان پررنگ نبوده است و حالا جای اجرای صحیح طرحی بااین اهداف به شدت خالی است و قرار است این خلا با اجرای رتبه بندی پر شود که در این مورد تامین اعتبار لازم برای اجرا هم ضرورت می‌یابد.
 علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه بندی درباره اظهار کرد: رتبه‌بندی فرهنگیان در راستای افزایش کیفیت عملکرد آن‌ها انجام می‌شود و هدف اصلی افزایش حقوق نیست؛ هرچند این طرح به افزایش حقوق هم منجر می‌شود.
 وی بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح رتبه‌بندی ۱۱ هزار میلیارد تومان است، اما نباید فراموش کنیم که سال ۹۴ یک مرتبه اعتبار لازم برای این طرح تخصیص یافته است و ۷ هزار میلیارد تومان دریافت کردیم که از سال ۹۴ تاکنون معلمانی که سابقه بالای ۵ سال دارند، تحت پوشش طرح قرار گرفته‌اند.
 پیشتر هم الهیار در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفته بود که باید دید در شکل نهایی بودجه بندی به چه نتیجه‌ای می‌رسیم و بر این مبنا عمل کنیم؛ اکنون به وظیفه قانونی خود عمل کردیم و ردیفی مستقل با اعتبار مشخص در قانون پیش بینی کردیم که وقتی برای اجرا کار را دنبال می‌کنیم مشکلی نداشته باشیم.
 با وجود تعیین ردیف اعتباری ویژه طرح رتبه بندی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح در نظر گرفته شده و این اعتبار در جدول ۲۱ آمده است که تامین اعتبار منوط به فروش ۱۵۰۰ بشکه نفت است و با توجه به شرایط تحریم‌ها تحقق این امر چندان مورد توجه نیست.
 نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تا قانون رتبه‌بندی تصویب نشود هیچ موضوعی درباره طرح قطعی نیست، گفت: دولت اراده‌ای برای اجرای طرح رتبه بندی ندارد و تا تصویب نشدن آن نمی‌توان اعتبار مورد نیاز را تخمین زد.
 کوچکی نژاد تصریح کرد: با توجه به منابع درآمدی در نظر گرفته شده به نظر می‌رسد اجرایی شدن رتبه بندی برای مهر ۹۸ محقق نمی‌شود و حتی ممکن است این ردیف با توجه به استقرار در جدول ۲۱ که ردیف دائمی نیست، در بررسی‌های بودجه حذف شود.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: آموزش و پرورش, اخبار آموزش و پرورش, رتبه بندی معلمان, رتبه بندی فرهنگیان
منبع خبرباشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی