سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

دستاوردهای فکری نظام آموزشی ایران قابل ارائه به کشورهای اسلامی

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
22 دی

خبرنگار اجتماعی ، حجت‌الاسلام علی ذوعلم در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، اظهار کرد: تقارن این تغییر در سازمان پژوهش این پیام را برای ما دارد که باید زینب‌گونه عمل کنیم و پیام مجاهدت را بیش از گذشته پیش ببریم و این رسالت را به صورت جدی بر دوش خود احساس کنیم.

وی ادامه داد: آقای تورانی اگر بپذیرد می‌تواند مشاور ویژه بنده باشند و ما در خدمتشان هستیم و آقای محمدیان 10 سال در این حوزه بودند و آقای بطحایی می‌داند در چه دوران سختی کتاب‌های درسی را تالیف کردند و باید از ایشان به عنوان مشاور ویژه سازمان بهره ببریم.

خروجی نظام آموزش و پرورش چقدر با نیازها تطابق دارد؟

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: شأن سازمان برای دستگاه تعلیم و تربیت باید مسئله اساسی ما باشد و سوال خانواده‌ها این است که خروجی ما با نیازهای آنها چقدر تطابق دارد؟ درست است که اسناد تحولی داریم و آموزش و پرورش نسبت به گذشته رشد کرده و نظریه تعلیم و تربیتی آن مشخص است اما شکاف بین نظریه و ارائه الگو بسیار مهم است و اگر توانمندی‌های سازمان را در نظر بگیریم، با همدلی می توانیم این قدم را برداریم.

ذوعلم گفت: امروز بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک مکتب مدعی تمدنسازی، انتظارات فراوانی از تشکل‌های علمی و فرهنگی وجود دارد. اعتقاد بنده این است ما می‌توانیم دستاوردهای نظری و فکری نظام آموزشی خود در سطح کشورهای اسلامی و حتی کشورهای پیشرفته آموزشی نشان دهیم و حرفی برای گفتن داریم.

برای آمدنم و ماندنم کاری نکردم

  ، همچنین در این مراسم، حیدر تورانی سرپرست سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، اظهار کرد: برای رضای خدا, ادای دین به انقلاب، شهدا و رهبر معظم انقلاب و خدمت به کودکان این سرزمین وارد این مسئولیت شدم و آنچه در توانم بود در طبق اخلاص گذاشتم.

وی ادامه داد: نه برای آمدنم‌کاری کردم و نه برای ماندنم و تمام تصمیمات بنده صریح و روشن است؛ برای آمدن به این جلسه و بیان صحبت‌هایش خیلی تفکر‌ کردم و به این جمله رسیدم که  «بعضی اوقات حرف نزن تابهتر و بیشتر شنیده شوی».

سرپرست سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: من از دوستان خود در این سازمان ناراحتم چون در این 10 ماه حتی یک استرس به من وارد نکردید و جز خوبی از شما چیزی ندیدم و برای چاپ کتاب های درسی با بنده همراهی کردید.

بطحایی در جایگاه خوبی قرار داده شده است

همچنین حجت الاسلام رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم گفت: آقای بطحایی یک عنصر متدین، با اخلاق، بااخلاص و دلسوز نظام هستند و در جایگاه خوبی قرار داده شده اند.

وی ادامه داد: 40 سال است این نسل دست شما بود چرا اینگونه بار آمده‌اند؟ البته مسائل جامعه شناختی امر پیچیدهای است و دلایل مختلفی دارد و قطعا ما مقصریم و آموزش و پرورش می‌تواند موثر باشد اما عوامل بسیار دیگری هستند که مغفول مانده است  به عنوان مثال مادر و پدر باید هنگام باروری به غذاخوردن و حلال و حرام توجه داشته باشند و قبل از اینکه بچه به دست آموزش و پرورش برسد باید پدر و مادر بچه را مستعد کنند و مسئله حلال و حرام بسیار مهم است.

انتخاب آقای ذوعلم با نظر مساعد رهبر انقلاب و رئیس جمهور

رشاد بیان کرد: سازمان پژوهش طعام نسل آینده را فراهم می‌کند و باید مراقب بود مطالب نادرست را ارائه نکنند و اگر یکجا بی‌احتیاطی کنند و در اعتقاد یک دانش‌آموز زاویه ایجاد شود مسئول هستید. قرار نیست مسائل غلط و شبهه ناک را ارائه دهیم و باید مبانی دینی و هویتی خود را تقویت کنیم و به بچه‌ها ادب و علم را بیاموزیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آقای ذوعلم با نظر وزیر آموزش و پرورش، رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب انتخاب شدند. او در رشته کامپیوتر درس خوانده و هم دانشگاه را دیده  و هم حوزه را دیده است و پیشینه طولانی در آموزش و پرورش دارد.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: استخدام رشته کامپیوتر, استخدام رشته مکانیک
منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی