سایت کاریابی جویا کار

۲۷ دانشمند ایرانی غیرمقیم طی ۳ سال اخیر جذب دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند

دسته بندي: اخبار / اخبار علوم پزشکی
10 بهمن
۲۷ دانشمند ایرانی غیرمقیم طی ۳ سال اخیر جذب دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند
رویا انصاری پور رابط معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از تیرماه ۱۳۹۴ در راستای نیل به اهداف بلندمدت چشم‌انداز علمی کشور و بهره‌گیری از ذخایر علمی متخصصان و نخبگان ایرانی غیرمقیم، دانشگاه علوم پزشکی تهران نخستین موافقت‌نامه تخصیص و اعطای وجوه حمایتی بابت انجام طرح‌های فناورانه را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضاء رساند.
وی افزود: طی این موافقت‌نامه مقرر شد در دوره‌های تحقیقاتی اعم از پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، پروژه‌های فناوری کوتاه‌مدت و بلندمدت، برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های تخصصی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این افراد استفاده شود.
انصاری پور یادآور شد: متخصصان و محققان ایرانی غیرمقیم می‌توانند با ورود به سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به آدرس http://international.bmn.ir در این سامانه ثبت‌نام کنند. درخواست‌ها پس از بررسی اولیه در صورت برخورداری از شرایط لازم به دفتر همکاری با متخصصان و محققان ایرانی غیرمقیم معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال می‌شود و سپس براساس مقطع تحصیلی و زمینه‌های همکاری به واحد‌های دانشگاه جهت اعلام نظر فرستاده خواهند شد.
وی تاکید کرد: پذیرش و یا عدم پذیرش متقاضیان در پروفایل آن‌ها ثبت شده و در صورت موافقت واحد‌های زیرمجموعه قراردادی میان متقاضی، مراکز مربوطه، استاد راهنما و معاونت بین‌الملل دانشگاه منعقد می‌شود.
رابط معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با پایگاه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور خاطرنشان کرد: نخستین متخصص ایرانی غیرمقیم اسفند ماه ۹۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به فعالیت شد.
وی افزود: طی سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۸، ۱۱ و ۸ متخصص ایرانی غیرمقیم در دوره‌های پسادکتری و استاد مدعو جذب شده‌اند و یا نسبت به ارائه سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی در دانشگاه اقدام کرده‌اند. پذیرفته‌شدگان از میان ۲۵۰ متقاضی که در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده بودند، انتخاب شدند.
انصاری پور با بیان اینکه آخرین موافقت‌نامه دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شهریور سال جاری به امضاء رسید، گفت: این موافقت‌نامه اعتباری دو ساله دارد و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.
کارشناس معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: براساس موافقت‌نامه‌های امضاء شده، آیین‌نامه برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به تفکیک هر سال تدوین شده که مطابق با آن فارغ‌التحصیلان صد دانشگاه و مرکز علمی اول دنیا طبق رتبه‌بندی پایگاه‌های QS و یا Times امکان ثبت‌نام خواهند داشت.
وی از بازخورد مثبت حضور متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم در واحد‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این رویکرد ضمن ایجاد فرصت استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این افراد در دانشگاه به ترغیب، تشویق و ایجاد انگیزه برای بازگشت دانشمندان و محققان غیرمقیم به کشور و فراهم‌سازی شرایط مناسب جهت توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور بیانجام
منبع خبرمهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی