سایت کاریابی جویا کار

لزوم ارائه دستاوردهای دانشگاه های علوم پزشکی در تولید فناوری نوین

دسته بندي: اخبار / اخبار علوم پزشکی
9 اسفند
لزوم ارائه دستاوردهای دانشگاه های علوم پزشکی در تولید فناوری نوین
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دانشگاه های علوم پزشکی دستاوردهای خوبی در زمینه همکاری با سازمان های بیرونی و تولید فناوری های نوین دارند که لازم است تجربیات را به اشتراک بگذارند.
معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور به تبادل دانش و تجربه ظرفیت سازی و توسعه فناوری دانشگاه های خود پرداختند. این نشست به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران ۸ اسفند ۹۷ در تالار دارالفنون برگزار شد.
دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با اشاره به هدف از تشکیل این همایش گفت: دانشگاه های علوم پزشکی پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی در زمینه همکاری با سازمان های بیرونی و تولید فناوری های نوین دارند که لازم است تجربیات آنان به اشتراک گذاشته شود و معاونان پژوهشی دانشگاه ها با پتانسیل های کشور آشنا شده و از منابع بیرونی برای توسعه فناوری و پژوهش استفاده کنند.
وی با اشاره به مشکلات متعددی که سر راه پژوهشگران  و دانشگاه ها قرار دارد، افزود: بعضی از دانشگاه ها با ایجاد زیرساخت های لازم و برقراری ارتباط موثر در دانشگاه و سازمان های بیرونی توانستند این مشکلات را برطرف کنند. پژوهش باید به عنوان اولویت اصلی دانشگاه ها شناخته شود و رئیس و معاونان حوزه های دیگر دانشگاه برای حمایت از این امر تلاش کنند.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران را یکی از دانشگاه های موفق در این زمینه  دانست و گفت: این دانشگاه در عرصه پژوهش و فناوری، جلوتر از سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور  است. البته دانشگاه های دیگر مانند شهیدبهشتی، رفسنجان و مشهد و... نیز تجربیات موفقی دارند که در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر محمدعلی صحرائیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیان ظرفیت های دانشگاه در زمینه تسهیل فرآیندهای توسعه همکاری دانشگاه با صنعت پرداخت و گفت: ساختار موجود دانشگاه برای ارتباط با صنعت، شامل شورای همکاری صنعت، سه کمیته  فناوری، ارتباط با صنعت و رابطین، مدیریت توسعه فناوری وارتباط با صنعت، مراکز رشد و پارک علم و فناوری می شود.
صحرائیان از اجرای برنامه پسا دکترای صنعتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: در این طرح فارغ التحصیلان دکتری می توانند دوره پسادکتری خود را در یک شرکت دانش بنیان بگذرانند. تاکنون با سه پست داک صنعتی موافقت شده و درخواست های بیشتری نیز وجود دارد که درحال بررسی هستیم.
وی وجود ۷ مرکز رشد و راه اندازی پارک علم و فناوری را از ظرفیت های مهم دانشگاه دانست و گفت: یکی از اقدامات موثر دانشگاه، تصویب مراکز رشد اقماری است. مراکز رشد دانشگاه، به دلیل تقاضای متعدد شرکت ها، نمی توانند فضای فیزیکی مورد نیاز آنان را تامین کنند؛ با کمک این مصوبه، قمر مرکز رشد به هر دانشکده و مرکز تحقیقاتی متقاضی که از فضای لازم برخوردار باشد، منتقل می شود. این قمر شامل سه شرکت دانش بنیان و هسته های فناوری است و تاکنون ۵ قمر مرکز رشد ایجاد شده و ۱۲ درخواست دیگر درحال بررسی است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به توسعه شرایط تعاملی با صنایع گفت: با تمهیداتی که صورت گرفته، امکان بهره برداری از ظرفیت صندوق های علمی و فناوری و سایر صندوق های حمایتی فراهم شده است.
منبع خبرمهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی