سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت زندگینامه اروین شرودینگر

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
5 خرداد

 

پاورپوینت زندگینامه اروین شرودینگر شامل 29 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم انسانی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

اروین شرودینگر با نام کامل اروین رودولف جوزف شرودینگر فیزیک‌دان اتریشی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل بود که بسیاری از مفاهیم اساسی فیزیک کوانتوم را با فرمول‌های خود پایه‌گذاری کرد. دستاوردهای او به‌عنوان اصول مکانیک موجی نیز شناخته می‌شوند. یکی از ماندگارترین تحقیقات شرودینگر که به‌عنوان پارادوکسی در مکانیک کوانتوم شناخته می‌شود، آزمایش گربه‌ی شرودینگر است.

شرودینگر با کشف معادله‌ی موج که به معادله‌ی شرودینگر هم معروف است، مفاهیم مکانیک موجی را تدوین کرد. علاوه بر آن او مفاهیمی از مکانیک ماتریسی را نیز مورد مطالعه قرار داد که در نهایت به تعریف فیزیکی کامل معادله‌ی موج منجر شد.

این دانشمند بزرگ علاوه بر فیزیک کوانتوم و مکانیک موجی، در زمینه‌های دیگر علم فیزیک نیز تالیفاتی داشته است. استاتیک، ترمودینامیک، فیزیک دی‌الکتریک‌ها، تئوری رنگ، الکترودینامیک، نظریه‌ی نسبیت عام و کیهان‌شناسی، از زمینه‌های علمی هستند که شرودینگر تحقیقات و تالیفات گسترده‌ای در آن‌ها انجام داده است. یکی از فعالیت‌های جدی او در تحقیقات علمی نیز مربوط به نظریه‌ی میدان یکپارچهاست که دانشمندان متعددی از مکسول و فارادی تا آلبرت اینشتین، تحقیقاتی در آن زمینه داشته‌اند.

شرودینگر از فیزیک‌دانانی بود که علاقه‌ی زیادی نیز به علم ژنتیک، علومی همچون فلسفه، اخلاق و مذاهب داشت. او در کتاب معروف خود به نام«زندگی چیست؟» مشکلات ژنتیکی را مورد بررسی قرار داده و به بیانی، پدیده‌ی زندگی را از نگاه فیزیک تحلیل کرده است. شرودینگر توجهی جدی به جنبه‌های فلسفی، اخلاقی و حتی ریشه‌های باستانی و شرقی علوم و تأثیر آن‌ها در زندگی داشت.

 و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

تولد و تحصیل

فارغ‌التحصیلی و شروع تدریس و تحقیق

سال‌های پایانی

زندگی شخصی و مرگ

پایان

 

عنوان :  زندگینامه اروین شرودینگر

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 29

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم انسانی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:29
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی