سایت کاریابی جویا کار

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبكه هاي اجتماعي، طلاق و رضايت زناشويي

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
29 اردیبهشت

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 70

 

شبکهٔ اجتماعی ساختاری اجتماعی است که از گره‌هایی (که عموماً فردی یا سازمانی هستند) تشکیل شده‌است که توسط یک یا چند نوع خاص از وابستگی مانند ایده‌ها و تبادلات مالی، دوست‌ها، خویشاوندی، لینک‌های وب، سرایت بیماری‌ها (اپیدمولوژی) به هم متصل اند.

تحلیل شبکه های اجتماعی روابط اجتماعی را با اصطلاحات رأس و یال می‌نگرد. رأس‌ها بازیگران فردی درون شبکه‌ها هستند و یال‌ها روابط میان این بازیگران هستند. انواع زیادی از یال‌ها می‌تواند میان رأس‌ها وجود داشته باشد. نتایج تحقیقات مختلف بیانگر آن است که می‌توان از ظرفیت شبکه های اجتماعی در بسیاری از سطوح فردی و اجتماعی به منظور شناسایی مسائل و تعیین راه حل آنها، برقراری روابط اجتماعی، اداره امور تشکیلاتی، سیاستگذاری و رهنمون سازی افراد در مسیر دستیابی به اهداف استفاده نمود.شبکه های اجتماعی مجازی، نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که با این که عمر خیلی زیادی ندارند، به خوبی توانسته اند جای خود را در زندگی مردم باز کنند. مردم بسیاری در سنین مختلف و از گروه های اجتماعی متفاوت، در شبکه های اجتماعی مجازی کنار هم گرد آمده اند و از فاصله های بسیار دور در دنیای واقعی، از این طریق با هم ارتباط برقرار می کنند.

شبکه های اجتماعی، نقش پررنگی در دنیای امروز دارند که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. این سایت ها بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد و در سطح کشورها و حتی بین الملل تأثیرگذارند و به همین دلیل، در حال گسترش هستند و در آینده، به مراتب نقش بیشتر و مهم تری را در زندگی بازی خواهند کرد.

شبکه های اجتماعی، یکی از انواع رسانه های اجتماعی به شمار می روند. رسانه های اجتماعی در سال های اخیر در زندگی آنلاین و آفلاین کاربران اینترنتی، آن چنان تأثیرگذار بوده اند که شکل های ارتباطات اجتماعی نیز از این رسانه های جدید تأثیر پذیرفته است. امروزه رسانه های اجتماعی به بخش جدایی ناپذیر زندگی بسیاری از مردم تبدیل شده اند. شبکه های اجتماعی، بخشی از رسانه های اجتماعی هستند که با اهداف مختلفی ایجاد شده و کاربران بسیار زیادی را به خود جذب کرده اند.

امروزه بعضی از شبکه های اجتماعی با سرویس هایی که ارائه می دهند و با کاربری هایی که دارند، خود به یک رسانه خبری تبدیل شده و اثرات عمیقی بر وقایع مختلف در دنیای واقعی گذاشته اند؛ به خصوص بر زندگی افرادی که در آن عضو هستند.

به عبارت ساده تر، یک شبکه اجتماعی، سایت یا مجموعه سایتی است که به کاربرانی که دوست دارند علاقمند ی ها، افکار و فعالیت های خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند و دیگران هم با آنان به اشتراک بگذارند، این مکان را می دهد. شبکه های اجتماعی به خصوص آن هایی که کاربردهای معمولی و غیرتجاری دارند، مکان هایی در دنیای مجازی هستند که مردم خود را به طور خلاصه معرفی می کنند و ارکان برقراری ارتباط بین خود و هم فکرانشان را در زمینه های مختلف مورد علاقه فراهم می کنند.

در شبکه های اجتماعی افراد به دو صورت دوست محور (Friend-Oriented) و یا دنباله محور با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. شبکه های اجتماعی انواع مختلفی دارند، شبکه های اجتماعی عمومی مانند فیسبوک که تعداد زیادی از افراد را همانند فضای عمومی جامعه کنار هم گردآورده است، شبکه های اجتماعی تخصصی که بیشتر توسط پژوهشگران، محققان و دانشگاهیان و حول رشته‌های گوناگون شکل می‌گیرد، شبکه های اجتماعی فیلم، موسیقی، کتاب،هابی(hubby)، کسب وکار و غیره.
شبکه های اجتماعی بر حسب هدف راه اندازی و موضوع فعالیت خود امکانات متنوعی علاوه بر امکانات عمومی مانند اضافه کردن دوستان، به اشتراک گذاری متن، تصویر و فایلهای چندرسانهای و سیستم ارسال پیام در اختیار کاربران قرار می‌دهند، امکانات و ویژگیهایی نظیر خبرخوان، بازیهای آنلاین، تماشای فیلم، ارتباط با سایر رسانه‌ها، ارتباط با دستگاه‌های قابل حمل نظیر موبایل و تبلت و نظایر اینها کاربران این شبکه‌ها را از مراجعه به چندین سایت باز داشته و احتیاجات و نیازمندیهای اطلاعاتی، ارتباطی و تفریحی مختلفی از ایشان را پوشش می‌دهد، نتیجه آن که گرایش به شبکه های اجتماعی رشدی روزافزون دارد.

 

فهرست مطالب

 چیستی شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی به معناي كلي

شبکه اجتماعی مجازی چیست؟

رسانه اجتماعی یا رسانه شبکه اجتماعی چیست؟

معرفی و تاریخچه شبکه های اجتماعی

علل پیوستن به شبکه های اجتماعی مجازی

تعامل در شبکه های اجتماعی

چگونکی بهره گیری جوانان از شبکه های اجتماعی مجازی

مطالعات جمعیت شناختی کاربران

تأثیرات شبکه های اجتماعی بر ابعاد مختلف زندگی

هویت زدایی

انزواطلبی

فردگرایی

روابط آزاد

استرس زنان

اثرات منفی و غیر قابل جبران شبکه های اجتماعی بر زندگی انسان ها

کارکردهای شبکه های اجتماعی

کودکان و نوجوانان در شبکه های اجتماعی اجتماعی

رضایت زناشویی

دلایل بروز آشفتگی در روابط زناشویی

دستیابی به رضایت زناشویی

ایجاد رضایت زناشویی

زوج خوشبخت و کامل

علل مشکلات و تعارضات در میان زوجین

طلاق

طلاق و کودکان

تاریخچه طلاق

اثرات طلاق

نقش عشق در ازدواج و تداوم زندگی

مدل مثلث عشق استرنبرگ

اثرات نزدیکی و فاصله در تداوم زندگی

نقش فشارهای فرهنگی در رضایت زن و شوهر

پیشرفت فردی در زوجین

روابط جنسی

اختلافات مالی

روابط والدین و کودک

عوامل شخصی

حسادت

خشونت زناشویی

رضایت زناشویی و عقاید مذهبی

توصیه های تربیتی برای بحران زدایی

هفت اصل زندگی زناشویی کارآمد

کار کرد مطلوب خانواده

معنی و مفهوم خانواده متعادل

خانواده مدرن

زیر منظومه زن و شوهری

تفاوت های زنان و مردان

نقش کروموزوم yدر ایجاد تفاوت ها

تفاوت در رشد

تفاوت در علایق و رغبت ها

پرخاشگری

اضطراب

پیشینه پژوهش

پژوهشهای خارجی

پژوهشهای داخلی

منابع


روان شناسی
قيمت فايل:15000 تومان
تعداد اسلايدها:70
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی