سایت کاریابی جویا کار

اثرات تغذیه ­ای سطوح مختلف نانو­سلنیوم در سنین 22 تا 42 روزگی بر پاسخ ایمنی، برخی فراسنجه ­های خونی و خصوصیات لاشه جوجه ­های گوشتی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
29 اردیبهشت

عنوان پروپوزال:

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 35

 

 

يکی از تاثیرگذارترین بخش­ها در توسعه پايدار کشورها، بخش کشاورزی است. تأمین امنیت غذايی بشر، يکي از مهم­ترين چالش­هاي فراروي جهان در قرن آينده خواهد بود. رشد روز­افزون جمعیت و کمبود مواد غذايي از يک­سو، و نابودی بخش مهمی از منابع زيست محیطی کره زمین به ­دلیل استفاده بی­رويه آن از سوی ديگر، لزوم تغییر نگرش جدی نسبت به مديريت بخش کشاورزی در سطح جهانی را نمايان می­سازد (بی­نام، 1391). نانوتکنولوژی به ­عنوان یک علم بدیع و تکنولوژی نوآورانه، منجر به تولید یک عنصر متفاوت با ساختار تغییر یافته در سطح سلولی، جهت افزایش کیفیت در بافت مواد غذایی می­شود. این تکنولوژی تأثیر اساسی بر تهیه و تولید، انتقال، ذخیره، قابلیت ردیابی، امنیت و سلامت غذا دارد (فلهگاری و همکاران[1]، 2013). ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﭘﺘﺎﻧﺴﻴﻞ ﻓﻮق­اﻟﻌﺎده ﻛﺎرﺑﺮد ﻓﻨﺎوري ﻧـﺎﻧﻮ در تغذیه دام و طیور، اﻧﺘﻈـﺎر ﻣـﻲرود ﻃـﻲ دو دﻫـﻪ آﻳﻨﺪه، اﻧﻘﻼب ﺑﺰرﮔﻲ در زﻣﻴﻨﻪ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻏﺬاﻳﻲ، تغذیه دام و ﻛﺸﺎورزي ﭘﺪﻳﺪ آﻳﺪ، ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ­اي ﻛـﻪ اﺛـﺮات آن ﺑـﺴﻴﺎر ﻓﺮاﺗـﺮ از ﻛـﺸﺎورزي ﻣﻜﺎﻧﻴﺰه و اﻧﻘﻼب ﺳﺒﺰ[2] ﺧﻮاﻫﺪ بود (بی­نام، 1391).

سلنیوم یکی از عناصر کم­نیاز، اما ضروری در تغذیه حیوان با عملکردی چندگانه می­باشد (پیرسلجین و همکاران[3]، 2008). سلنیوم یک ریزمغذی ضروری برای رشد طبیعی و نرمال طیور می­باشد. حیوانات با مصرف غلات و علوفه، سلنیوم آلی مورد نیاز را که با آمینو­اسیدهای سیستئین و متیونین باند شده و به اشکال سلنوسیستئین و سلنومتیونین درآمده­اند، دریافت می­کنند (سورای[4]، 2002). اثرات بالینی شدید ناشی از کمبود سلنیوم، می­تواند منجر به بیماری عضله سفید (دیستروفی عضلانی)، از­ کار­افتادگی کلیه­ها، تضعیف سیستم ایمنی، سرطان و بسیاری از علائم آسیب­ شناختی دیگر شود (هارتیکاینن[5]، 2005).

 

Felehgari et al. [1]

[2] Green revolution

Pirsljin et al. [3]

Surai [4]

Hartikainen [5]

 

فهرست مطالب

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت مسأله

اهداف پژوهش

اهداف اصلی

مرور منابع و پیشینه تحقیق

روش تحقیق

مدل

فهرست منابع و مأخذ مورد استفاده


کشاورزی
قيمت فايل:3000 تومان
تعداد اسلايدها:35
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی