سایت کاریابی جویا کار

بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی و عزت نفس با رضایت زناشویی (مطالعه موردی: زوجین دانشجوی دانشگاه هرمزگان)

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
29 اردیبهشت

عنوان پروپوزال:

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 15

 

خانواده، ساختارى است كه عملكرد آن از طريق الگوهاى مراوده‏اى شكل مى‏گيرد. خانواده تأثيرگذار خانواده‏اى است كه در آن زن و شوهر بارها با همديگر گفت‏وگو مى‏كنند و الگوهاى ارتباطى‏شان را در اين گفت‏وگوها شكل مى‏دهند. بنابراين، لزوماً نه خود تعارض، بلكه نوع كنار آمدن با تعارض است كه مى‏تواند ويرانگر يا سازنده باشد. (هونلر و جنکوز[1]، 2005).

دلبستگی شیوه ای است که برای مفهوم سازی و سنجش کیفیت روابط دوگانه به کار می رود. به طوری که کاترل[2] در این زمینه معتقد است ویژگی بارز دلبستگی پیوند عاطفی بین دو فرد است که یک حس ایمنی روان شناختی را رشد می دهد. برک (2001) دلبستگی را اینگونه تعریف می کند: دلبستگی عبارت است از پیوند عاطفی عمیق که با افراد خاص در زندگی فرد برقرار می کند طوری که باعث می شود وقتی با آنها تعامل می کنیم احساس نشاط و شعف کرده و به هنگام استرس از اینکه آنها را درکنار خود داریم احساس آرامش می کنیم (واحدی و مرادی، 1388)

بالبی (1988) سه سبک دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا را تشخیص دادند. دلبستگی ایمن با ویژگی های ارتباطی مثبت مانند صمیمیت و خرسندی، دلبستگی اجتنابی با سطوح پایین تری از صمیمیت و تعهد و دلبستگی دوسوگرا با شور و هیجان و دل مشغولی در زمینه روابط توأم با خرسندی کم مرتبط است (فینی و نولر، 1990).

 

[1]- Hunler and Jencoz, 2005.

[2]- Cotterel

 

فهرست مطالب

تعریف و بیان مسئله

اهمیت و ضرورت انجام تحقيق

هدف های اساسی تحقیق

جنبه جدید و نوآوری طرح

پیشینه تحقیق

فرضیه های تحقیق

روش انجام تحقیق

روش و ابزار گردآوری اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

جدول زمانبندی و مراحل انجام تحقیق

فهرست منابع و مآخذ


روان شناسی
قيمت فايل:3000 تومان
تعداد اسلايدها:15
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی