سایت کاریابی جویا کار

بررسی رابطه بین جو سازمانی با فرسودگی شغلی کارکنان دانشگاه های دولتی شهر بندرعباس

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
29 اردیبهشت

عنوان پروپوزال:

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 20

 

بخش زیادی از زندگی افراد فعال هر جامعه صرف کار می شود. به نظر می رسد که فعالیت های کاری از نظر سلامت روانی شخص فعالیت مهمی به حساب می آید و حتی برای بسیاری از مردم عامل بنیادی رضایت از زندگی می باشد. اما برخی محققان اظهار می دارند که به رغم اینکه کار عامل مهمی در ارضای نیازهای اساسی آدمی و بهبود شرایط اجتماعی می باشد، اما گاهی اوقات ممکن است منبع عمده فشار روانی بر انسان باشد. یعنی ممکن است یک شغل به مرور زمان به منبع نارضایتی تبدیل شود و فرد را به سوی فرسودگی شغلی سوق دهد (شاکری نیا، 1386).

فرسودگی شغلی واکنش ممتد به محرک های تنش زای مزمن عاطفی و بین فردی در کار می باشد که به کمک سه بعد خستگی عاطفی، مسخ شخصیت و فقدان موفقیت فردی (حس ناکارآمدی) توصیف می شود (مزلچ[1]، 2003). فرسودگی شغلی فشار مزمنی ایجاد می کند که ناشی از ناهماهنگی یا عدم تجانس میان کارگر و شغل می شود.

هر سازمانی دارای رسالت و اهداف مشخصی در جهت توسعه اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی است. چگونگی عملکرد کارگزاران این سازمان‌ها، یکی از پدیده های اثر گذار در زندگی اقشار مختلف مردم از یک سو و رضایت مندی کارکنان آن از سوی دیگر است. یکی از معرف های مهم برای حرکت و پویائی در یک سازمان سالم وجود جو سازمانی مطلوب و حسن اعتماد واحد های پائین دستی به رده‌های تصمیم‌گیر است و وجود یک جو سازمانی مطلوب در سازمان می تواند به کارکنان کمک نماید تا با خلاقیت خود در تصمیمات سازمانی دخالت کنند و فارغ از دستور‌ها و قوانین تکراری و منظم به بروز خلاقیت ها یشان بپردازند. هر سازمانی می‌تواند جو سازمانی خاصی را دارا باشد که اگر همساز با اهداف و نقش و انتظارات کارکنان و مخاطبان خود نباشد می تواند مشکل ساز و باعث عدم بهره و ری سازمانی شود.

 

[1]- Maslach

فهرست مطالب

تعريف مساله و بيان سوال هاي اصلي تحقيق

اهمیت و ضرورت انجام تحقيق

هدف های اساسی تحقیق

پیشینه تحقیق

سوالات تحقیق

روش انجام تحقیق

قلمرو تحقیق ( زمانی و مکانی )

روش و ابزار گردآوری اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

جدول زمانبندی و مراحل انجام تحقیق

فهرست منابع و مآخذ


مدیریت
قيمت فايل:3000 تومان
تعداد اسلايدها:20
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی