سایت کاریابی جویا کار

پاورپوينت ستون‌های فولادی پر شده با بتن (CFT) و ستون های سنگی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
28 اردیبهشت

پاورپوينت ستون‌های فولادی پر شده با بتن (CFT)

 


ستون‌های مختلط (کامپوزیت‌) به صورت قوطی یا لوله فولادی که با بتن پر شده‌اند را ستون‌های فولادی پر شده با بتن(Concrete Filled Tube) می‌نامند. بخش فولادی مقطع، معمولاً قوطی‌های نورد شده سازه‌ای یا لوله فولادی هستند که در ابعاد بزرگ در کشور تولید می‌شوند. در هسته بتنی مقطع ممکن است بتن‌های معمولی یا بتن‌های خود تراکم SCC)) به کار برده شود. ترکیب فولاد پیرامون هسته بتنی، یک مقطع مختلط (کامپوزیت) ایجاد می‌کند. انواع سیستم‌های سقف و تیرهای فولادی در ترکیب با این ستون‌ها به کار برده می‌شود.
ستون‌های CFT دارای خصوصیات عالی از جمله مقاومت کششی بالا، شکل پذیری بالا و ظرفیت جذب انرژی بالا هستند. علاوه بر افزایش قابل توجه ویژگی¬‌های سازه¬‌ای، ستون‌های CFT می¬‌توانند زمان ساخت را به مقدار قابل توجهی کاهش دهند. 
پوسته فولادی به عنوان مقاوم کننده طولی و عرضی عمل می‌کند. همچنین پوسته، فشار محصور شدگی برای بتن فراهم می‌کند که بتن را تحت تنش در تمام جهات قرار می¬‌دهد. به عبارت دیگر پوسته فولادی، هسته بتنی را تقویت می‌کند. این می‌تواند از کمانش لوله فولادی جلوگیری کند و پایداری و مقاومت کششی ستون فولادی را افزایش دهد.‌ در ستون‌های CFT محل قرار گیری جدار فولادی در پیرامون مقطع، یعنی جایی که تنش‌های خمشی و کششی مؤثر تر هستند، باعث افزایش قابل توجه در سختی و مقاومت مقطع می‌شود.


کاربران عزيز توجه داشته باشيد هنگام دانلود فايل از مرورگر internet explorer استفاده نکنيد تا با مشکل روبه رو نشويد.


عمران و ساختمان
قيمت فايل:7500 تومان
تعداد اسلايدها:35
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی