سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه های اقتصادی و سیاسی رابرت مالتوس

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 اردیبهشت

 

شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان اقتصاد ، علوم اجتماعی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

اقتصاددانان پس از اسمیت به طور کلی معتقد بودند که آینده ی نظام سرمایه داری تاریک است. آنها با توجه به « نظریه ی جمعیت » مالتوس، مسئله ی رشد اقتصادی را در جهت مورد بحث قرار دادند که نتایج آن، رکود اقتصادی و بیکاری و به طور کلی « حالت سکون » است. در نظریه ی مالتوس، همانند نظریه ی اسمیت، مسئله ی جمعیت و توسعه ی اقتصادی از یکدیگر جدا نبوده و با هم در ارتباط نزدیک هستند. گرچه مالتوس در بحث خود از رشد و توسعه ی اقتصادی مطابق با پیش فرض اسمیت، انباشت سرمایه را مهم می داند، لیکن در شرایطی که منابع طبیعی ثابت است، بر رشد جمعیت به عنوان مانع اصلی توسعه ی اقتصادی تأکید می گذارد. دیوید ریکاردو، مشهورترین نظریه پرداز قرن هیجدهم با الهام از نظریه ی مالتوس و با نظریه ی میل، به عنوان اقتصاددانی که عقایدش مابین مالتوس و ریکاردو قرار دارد، برای جلوگیری از مشکلات ناشی از رفتار جمعیت در سرمایه داری، پیشنهادها و راه حلهایی ارائه کرده است.

باید توجه کنیم که اوضاع و احوال اقتصادی در زمان این اندیشمندان با زمانی که آدام و اسمیت و ژان باتیست سه در مورد مسائل اقتصادی به بحث و گفتگو نشستند، تفاوت بسیار داشته است. در زمان مالتوس، ایالت انگلستان نو در آمریکای شمالی به وجود آمد. به نظر مالتوس جمعیت این ایالت در طول قرن هیجدهم هر بیست و پنج سال، دو برابر شده بود. در اواخر قرن هیجدهم و در زمان ریکاردو محاصره ی دریایی انگلستان به وسیله ی ارتش ناپلئون تأمین خواربار را برای بریتانیا بسیار دشوار کرده بود و به همین علت قیمت گندم در این کشور افزایش یافت و در نتیجه درآمد ارضی را بالا برد. رکود حاصل پس از جنگهای ناپلئون با انگلستان در سال 1815 میلادی با افزایش بیکاری و ترقی قیمت موادغذایی اوضاع اقتصادی انگلستان را به کلی مختل کرده بود. در چنین وضعیتی بود که ریکاردو با طرح « نظریه ی توزیع ثروت » این طور استدلال می کرد که در نظام سرمایه داری انگلستان، طبقه ی مالک تنها طبقه ای است که به زیان طبقات دیگر (مانند طبقه ی کارگر و طبقه ی سرمایه دار) غنی و ثروتمند می شود.

 و ...

فهرست مطالب

مقدمه

عقاید توماس رابرت مالتوس

فلسفه ی سیاسی مالتوس

نظریه ی جمعیت مالتوس

قانون بازده نزولی

راه حلهای مالتوس

نتایج نظریه ی جمعیت مالتوس

ارزشیابی نظریه ی مالتوس

پایان

 

 

عنوان : نظریه های اقتصادی و سیاسی رابرت مالتوس

فرمت : پاورپوینت

حجم : 524 کیلوبایت

تعداد صفحات : 48

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


اقتصاد
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:48
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی