سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت زندگینامه آندره گدار

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 اردیبهشت

 

شامل 40 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم انسانی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

در بررسی آثار ایرانشناسی به زبان فرانسه، نام «گدار» از هر نام دیگری بیشتری به چشم می‌آید. آثار و طرح‌های معماری او را می‌توانیم در معروف‌ترین بناهای ایران مشاهده کنید.

آندره گدار (André Godard) در سال ۱۸۸۱ میلادی در پاریس به دنیا آمد. وی در دانشکده هنرهای زیبای پاریس (بوزار) در رشته معماری و باستان‌شناسی تحصیل کرده است. برای نخستين بار همراه هانری ويوله در ۱۹۱۱ به خاورميانه می‌رود و به حفاری در سامرا مشغول می‌شود. گدار مطالعاتش را در خصوص معماری اسلامی در مصر در ۱۹۱۲ ادامه می‌دهد بعد از جنگ جهانی اول، گدار با يدا رويی (Yeda Reuilly) ازدواج می‌کند. با ايجاد نمايندگی باستان‌شناسی فرانسه در افغانستان از ۱۹۲۲ گدار به همراه همسرش برای باز شناسی مكان‌های باستانی می‌روند كه تا آن زمان حفاری نشده بودند. آنها باميان را مورد مطالعه قرار می‌دهند و همين امر موجب می‌شود در ۱۹۲۸ از گدار درخواست شود كه مديريت دفتر باستان‌شناسی در ايران را بپذيرد. این دفتر توسط رضا شاه پس از خاتمه انحصار فرانسه در کاوش‌های باستان‌شناسی در ایران تأسیس شد. در سال ۱۳۰۷ شمسی (۱۹۲۹) به دعوت دولت وقت ایران، برای سازمان‌دهی و راه‌اندازی اداره کل باستان‌شناسی وارد ایران شد. به موجب قراردادی رسمی که به امضای وزیر وقت معارف رسیده بود، اداره موزه وزارت معارف را تا سال ۱۳۱۲ عهده‌دار بود. از ابتدای سال ۱۳۱۳با حفظ سمت، به ریاست کتابخانه وزارت معارف و با تأسیس موزه ایران باستان به سمت مدیرکل موزه منصوب شد.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
خدمات فرهنگی
طراحی و معماری نخستین ساختمان کتابخانه ملی ایران
آثار و تألیفات
مرگ
پایان

 

عنوان : زندگینامه آندره گدار

فرمت : پاورپوینت

حجم : 324 کیلوبایت

تعداد صفحات : 40

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم انسانی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:40
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی