سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت گيدنز و مفهوم ابعاد و آثار جهانی شدن

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 اردیبهشت

 

شامل 51 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

از نظر گيدنز جهاني شدن را نمي توان صرفا با يک عامل و با يک بعد شناسايي کرد. اگر بخواهيم مثلا شاخص اصلي جهاني شدن را در اقتصاد سرمايه داري و يا در گسترش جهاني نظامهاي تخصصي جستجو کنيم، به بيراهه رفته و گرفتار نگرش تک عاملي و تک بعدي خواهيم شد. گيدنز تعريف مشخص يک خطي از جهاني شدن به دست نمي دهد. زيرا اين فرايند ابعاد گوناگون و پيچيده اي دارد که در يک جمله نمي توان آن را به شکل جامع و مانعي تعريف کرد. البته او تعابير تعريف گونه اي از جهاني شدن در برخي از آثار خود ارائه مي دهد؛ مثلا در کتاب فراسوي چپ و راست ( 1382) مي نويسد:

جهاني شدن تنها پديده اي اقتصادي نيست و همچنين نبايد آن را با پيدايش يک «نظام جهاني» يکي انگاشت. جهاني شدن در واقع تغيير شکل زمان و مکان است. من آن را چونان «کنش از راه دور» تعريف مي کنم و تشديدش را در سالهاي اخير به پيدايش وسايل ارتباط جهاني آني و ترابري انبوه مرتبط مي دانم. جهاني شدن نه تنها به ايجاد نظامهاي پهن دامنه بلکه همچنين به تغيير شکل بافتهاي محلي و حتي شخصي تجربه اجتماعي مربوط است... . جهاني شدن نه يک فراگرد واحد بلکه آميزه پيچيده اي از فراگردهايي است که غالبا به شيوه هاي تناقض آميزي عمل مي کنند و کشمکشها، گسستها و صورتهاي قشربندي جديدي را به بار مي آورند. براي نمونه احياي مليت گراييهاي محلي و تشديد هويتهاي محلي با تأثير جهاني شدن در نقطه مقابل آن، پيوستگي مستقيم دارد... . در نتيجه ي مستقيم جهاني شدن، امروزه مي توان از پيدايش يک « سامان اجتماعي پسا صنعتي» سخن گفت.

گيدنز در جاي ديگري در تعريف جهاني شدن مي نويسد:

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

ابعاد و شاخصهاي اصلي جهاني شدن

آثار جهاني شدن 

راه سوم پایان

پایان

 

عنوان : گيدنز و مفهوم ابعاد و آثار جهانی شدن

فرمت : پاورپوینت

حجم : 452 کیلوبایت

تعداد صفحات : 51

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم اجتماعی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:51
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی