سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت جمعیت غیر فعال چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 اردیبهشت

 

شامل 29 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

یکی از منابع ارزشمند مطالعات جامعه‌شناسی، اطلاعات به‌دست آمده از سرشماری‌هاست؛ که از جمعیت‌شناسی به‌دست می‌آید. جمعیت‌شناسی می‌کوشد، تا با استفاده از داده‌های سرشماری، به روابط اجتماعی در ساختار جمعیّتی به‌لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بپردازد و از سوی دیگر با تأمین اطلاعات اولیه مورد نیاز جامعه‌شناسی، به بررسی، تحلیل و سیاست‌گذاری برنامه‌ریزان کشور یاری می‌رساند. یکی از مفاهیم مهمّی که مبنای بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها در مسأله اشتغال و بودجه‌بندی اقتصادی مطرح است، جمعیت فعّال و غیر فعّال هر کشور است. جمعیّت فعّال از نظر جمعیت‌شناسی، گروه‌های سنی 15 تا 64 سال را شامل می‌شود؛ که در سن کار قرار دارند «و براساس تعریف دفتر بین‌المللی کار وابسته به سازمان ملل، ‌جمعیّت زیر 15 سال و بالای 65 سال، جمعیّت غیر فعّال محسوب می‌گردند. به‌عبارت دیگر، جمعیت زیر ۱۵ سال جمعیت لازم‌التعلیم است؛ که باید شاغل به‌تحصیل باشد و جمعیت 65 سال به بالا آن بخش از جمعیّت است که به‌دوران فراغت رسیده و باید از کار کناره‌گیری کند و با آسودگی به زندگی خویش ادامه دهد. ولی می‌توان گفت که در تمام کشورها، چنین چیزی به‌طور کامل اتفاق نمی‌افتد و در بسیاری از نقاط جهان، این دوبخش همچنان شاغل هستند.»

بسیاری از افراد، با اینکه در سن فعالیت قرار دارند، امّا اشتغال ندارند.

«جمعیت غیر فعّال را نباید با جمعیت بیکار (Unemployed) اشتباه کرد؛ زیرا بیکار کسی است که در سن کار قرار دارد و با داشتن توان، دنبال کار می‌گردد؛ ولی پیدا نمی‌کند. در حالی‌که جمعیّت غیر فعّال بنابه دلایل مختلف در جستجوی کار و فعالیّت نیست»

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
انواع جمعیت غیر فعّال
وابستگان
افراد متّکی به خود
سرباران
تحول فعالیّت در ایران
پایان

 

عنوان : جمعیت غیر فعال چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 376 کیلوبایت

تعداد صفحات : 29

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم اجتماعی
قيمت فايل:7800 تومان
تعداد اسلايدها:29
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی