سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت شهرهای پیاده مدار

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 اردیبهشت

 

جین جیکوبز :روزنامه نگار و صاحب نظر برجسته مسائل شهری در کتاب مرگ و حیات شهرهای بزرگ آمریکایی بر نقش فضاهای عمومی شهری در ایجاد تعاملات اجتماعی تاکید دارد.به باور او آن چه از یک شهر بیشتر به ذهن می ماند فضاهای عمومی شهر به ویژه خیابان و پیاده روهای آن است.جیکوبز اشاره می کند که افزایش نشست  و برخاست و امنیت پیاده رو تاثیر وارونه ای بر جدایی و تبعیض نژادی دارد.بنابراین ،پیاده روها برای آن که بتوانند ساکنان بیشتری را به خود جلب کنند،باید سرزنده باشند.

شهرها در گذشته از قابلیت پیاده مداری بالایی برخوردار بودند و پیاده روی به عنوان اصلی ترین الگوی جابجایی مردم در داخل کانون هاب زیستی به دلیل کم هزینه بودن یا در دسترس بودن آسان برای کلیه اقشار جامعه به شمار میرفت. به دنبال انقلاب صنعتی و سلطه اتومبیل در شهرها موضوع عابر پیاده به فراموشی سپرده شد.

نکات قابل توجه برگرفته از تجربیات جهانی شامل موارد زیر است:

-غالب طرح های اجرا شده با تکیه بر کاربری تجاری صورت گرفته است،که فعالیت های اجتماعی اقتصادی و فرهنگس در محور را افزون می کند.

-برای ماندگاری،حس زنده بودن و پویایی فضا،ایجاد فعالیت های اوقات فراغت یکی ازعوامل موفقیت طرح های اجرایی است.

-تاسیسات و تجهیزات مورد نیاز برای عابران پیاده و تامین وتعبیه آن با کیفیت مطلوب موردتوجه بوده است.

-انتخاب مسیرهای سواره جایگزین و تامین دسترسی از طریق وسایل نقلیه عمومی از اهمیت خاصی برخوردار است.

-ارتقا کیفی محیط کالبدی ومحیط اجتماعی،دو عامل عمده در مطلوبیت پدید آمده در این تجربه ها بوده اند.

-تامین تسهیلات لازم برای گردشگران

-برنامه ریزی از پیش تعیین شده و چه بسا تدریجی وبلند مدت در جهت تشویق مالکان وساکنان و پذیرش اختیاری طرح از سوی آن ها از عوامل موفقیت این طرح ها بوده است.

معرفی طرح جامع عابر پیاده کمبریج ماساچوست

میدان مرکزی:

شامل تئاتر شهر ،ایستگاه پلیس و دفتر پست که در میدان و یا نزدیکی آن هستند.تعدد رستوران ها و باشگاه این میدان را به مرکز زندگی شبانه تبدیل کرده است و مغازه های میدان منبع کالای با قیمت مناسب هستند و برخی مغازه ها تعداد قابل توجهی از مشتریان را از دیگر مناطق به آن جا می کشاند.

میدان مرکزی سیستم حمل و نقل عمومی نسبتا مناسبی دارد.به دنبال فرایند وسیع مشارکت،بلوار ماساچوست و اکثر پیاده روهای میدان مرکزی در سال های 1996 و 1997 بازطراحی و ساخته شدند تا فضای میدان را با عابران و دوچرخه سواران سازگازتر کنند.


شهرسازی
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد اسلايدها:40
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی