سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت حسابداری ذهنی چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 اردیبهشت

 

شامل 32 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان اقتصاد ، حسابداری و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

حسابداری ذهنی برای اولین بار توسط ریچارد تالر در سال 1980 مطرح شد. وی بیان کرد که حسابداری ذهنی می‌کوشد فرایندی را که افراد به موجب آن پیامدهای اقتصادی را کد گذاری، طبقه بندی و ارزیابی می‌کنند تشریح نماید.

 انسان‌ها تمایل به نگهداری حوادث خاصی در ذهن خود به صورت تصورات دارند و این تصورات ذهنی در بعضی از مواقع اثرات بیشتری از خود حوادث بر رفتار ما خواهند داشت. اگر حسابداری را سیستم ثبت، طبقه بندی و تلخیص رویدادهای مالی و تجاری تعریف کنیم، آنگاه حسابداری ذهنی به صورت چگونگی اجرای چنین سیستمی توسط افراد و خانوارها تعریف می‌شود. خانوارها این کار را به دلایلی شبیه به انگیزه ای که سازمان‌ها برای استفاده از حسابداری مدیریت دارند، انجام می‌دهند:

  یعنی هدفشان تحت کنترل درآوردن مخارج برای ردیابی این است که پولشان صرف چه مخارجی می‌شود. حسابداری ذهنی توصیفی است از شیوه‌هایی که آنان بدان وسیله این امور را انجام می‌دهند. بر اساس مفهوم حسابداری ذهنی، افراد در تصمیم‌های مالی خود برای ارزیابی هر تصمیم، حسابی جداگانه در ذهن می‌گشایند و سعی می‌کنند عواقب هر تصمیم (مثبت یا منفی) را به تنهایی بررسی کنند. مطالعات تالر نشان می‌دهد که افراد در ارزیابی تصمیم‌ها نه تنها آن‌ها را جداگانه بررسی می‌کنند بلکه تغییر نوع تصمیم و زمان هزینه کردن و منفعت بردن هم بر نتیجه‌های تصمیم اثر گذار است.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
مفاهیم حسابداری ذهنی
نقش کدگذاری حسابداری ذهنی
نقش طبقه بندی حسابداری ذهنی
نقش ارزشیابی حسابداری ذهنی
پایان

 

عنوان : حسابداری ذهنی چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 376 کیلوبایت

تعداد صفحات : 32 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


اقتصاد
قيمت فايل:7800 تومان
تعداد اسلايدها:32
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی