سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت تعاریف، شاخصها و تجزیه و تحلیل بهره وری سازمانی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 اردیبهشت


این پاورپوینت در مورد تعاریف، شاخصها و  تجزیه و تحلیل بهره وری سازمانی در 310 اسلاید زیبا و شامل شاخصهای بهره وری، تعیین و محاسبه شاخص های بهره وری,مدیریت بهره وری سازمانی,شاخصهای بهره وری,محاسبه شاخص های بهره وری ,مفهوم بهره وری در سازمانها,بهره وری,بهره وری،بهره وری سازمانی،مدیریت سازمانی،مدیریت بهره وری،مدل بهره وری،تعیین و محاسبه شاخص های بهره وری,مدیریت بهره وری سازمانی,شاخصهای بهره وری,محاسبه شاخص های بهره وری ,مفهوم بهره وری در سازمانها,بهره وری,بهره وری،بهره وری سازمانی،مدیریت سازمانی،مدیریت بهره وری،مدل بهره وری،تعیین و محاسبه شاخص های بهره وری,مدیریت بهره وری سازمانی,شاخصهای بهره وری,محاسبه شاخص های بهره وری ,مفهوم بهره وری در سازمانها,بهره وری,بهره وری،بهره وری سازمانی،مدیریت سازمانی می باشد.
 شاخص هایی که برای اندازه گیری بهره‌وری انتخاب میشوند باید امکان محاسبه آنها به سهولت وجود داشته باشد چرا که در غیر این صورت مشکل بودن محاسبه به خصوص در آغاز راه اندازی سیستم اندازه گیری به مانعی برای استقرار آنها مبدل خواهد شد.
تعریف بهره وری
بهره وری عبارت است از به حداكثر رساندن استفاده از منابع،بهره وری تركیبی از كارایی و اثربخشی است. به بیان ساده بهره وری عبارتست از انجام درست كارهای درست.   نیروی انسانی و تمهیدات به طریق علمی به منظور كاهش هزینه ها و رضایت كاركنان، مدیران و مصرف كنندگان ، بهره وری نیروی انسانی را حداكثر استفاده مناسب از نیروی انسانی به منظور حركت در جهت اهداف سازمان با كمترین زمان و حداقل هزینه دانسته اند. بر اساس دیدگاه سازمان بهره وری ملی ایران، بهره وری یك نگرش عقلانی به كار و زندگی است. این مانند یك فرهنگ بوده كه هدف آن هوشمندانه تر كردن فعالیتها برای یك زندگی بهتر و متعالی  است. بهره وری عبارت است به دست آوردن حداكثر سود ممكن از نیروی كار، توان، استعداد و مهارت نیروی انسانی، زمین، ماشین، پول، تجهیزات زمان، مكان و ... به منظور ارتقاء رفاه جامعه، به گونه ای كه افزایش آن به عنوان یك ضرورت، در جهت ارتقاء سطح زندگی انسانها و ساختن اجتماعی همواره مدنظر صاحبنظران سیاست، مدیریت و اقتصاد قرار دارد.
بهبود بهره وری موضوعی بوده است که از ابتدای تاریخ بشر و در کلیه نظامهای سیاسی و اقتصادی مطرح بوده است. اما تحقیق در موردچگونگی افزایش بهره وری بطور سیستماتیک و در چهارچوب مباحث علمی تحلیلی از حدود ۲۰۰ سال پیش به این طرف بطور جدی مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است.
       واژه « بهره وری» برای نخستین بار بوسیله فرانسوا کنه ریاضیدان و اقتصادان فرانسوی  بکار برده شد. «کنه» با طرح جدول اقتصادی ، اقتدار هر دولتی را منوط به افزایش بهره وری در بخش کشاورزی می دانست. در سال ۱۸۸۳ فرانسوی دیگری بنام لیتره بهره وری را دانش و فن تولید تعریف کرد. با شروع دوره نهضت مدیریت علمی در اوایل سالهای ۱۹۰۰، فردریک وینسلو، تیلور و فرانک و لیلیان گیلبریث به منظور افزایش کارائی کارگران، درباره تقسیم کار ، بهبود روشها و تعیین زمان استاندارد، مطالعاتی را انجام دادند کارائی بعنوان نسبتی از زمان واقعی انجام کار به زمان استاندارد از پیش تعیین شده تعریف شد.


مدیریت
قيمت فايل:7700 تومان
تعداد اسلايدها:310
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی