سایت کاریابی جویا کار

مبانی نظری سیتوکین ها،آدنوزین دآمیناز، -اینترلوکین–6، - سیتوکین¬های ایمنی اختصاصی، مؤثر در التهاب ایمنی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 اردیبهشت

مبانی نظری سیتوکین ها،آدنوزین دآمیناز، -اینترلوکین–6، - سیتوکین¬های ایمنی اختصاصی، مؤثر در التهاب ایمنی (فصل دوم تحقیق)


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

-آدنوزین دآمیناز 

آدنوزین دآمیناز یک آنزیم سیتوپلاسمی است که برای تولید و تکثیر لنفوسیت­ها ضروری است (بوث و همکاران،2012). این آنزیم به خصوص در سیستم لنفاوی مانند ندول­های لنفی، طحال و تیموس یافت می­شود (کریستالی و همکاران، 2001). تحقیقات نشان می­دهد آدنوزین دآمیناز فقط در درون سلول نیست و در خارج سلول نیز آن را می­توان یافت که برای اتصال به غشا سلول 3 مولکول در سطح غشا وجود دارد (صبوری، 2003). آدنوزین دآمیناز یک گلیکوپروتئین است که از یک رشته پلی­پپتیدی با 311 اسید آمینه تشکیل شده است. این آنزیم در سال 1984 توالی یابی شد (دادونا، 1984). آدنوزین دآمیناز 2 ایزوآنزیم دارد که به صورت ADA-I و ADA-II نامیده می­شوند (نیدزویکی، 1991).

ساختار کریستالی آدنوزین دآمیناز در موش به صورت یک پلی­پپتید 8 رشته­ای است از رشته­های موازی آلفا و بتا می­باشد. این رشته­ها به وسیله­ی 9 باند هیدروژنی به هم متصل شده­اند. در انتهای رشته بتا COOH-terminal قرار دارد که جایگاهی برای مهار کننده­هایا جایگاهی برای یون روی می­باشد.عنصر روی، کوفاکتور آنزیم آدنوزین دآمیناز است (ویلسون و همکاران، 1991).

 بسیاری از آنزیم­ها در سنتز پورین­ها دخالت دارند که آدنوزین دآمیناز یکی از آن­ها می­باشد. آدنوزین دآمیناز در تمام بافت­های بدن پستانداران حضور دارد. PNP و XOD نیز از آنزیم­های مسیر سنتز پورین هستند. PNP یک آنزیم سلولی است و مانند آدنوزین دآمیناز در بافت­های بدن توزیع زیاد ی دارد. همچنین از سلول­های T تمایز یافته آزاد می­شود. اما بیشترین مکان فعالیتش در گرانولوسیت­های خون محیطی و بافت­های لنفوئیدی است (موریواکی و همکاران، 1999).


علوم پزشکی
قيمت فايل:14000 تومان
تعداد اسلايدها:16
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی