سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت آزمون استعداد تشخیصی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

 

شامل 37 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

 فرض کنید دو فرد تصمیم به یادگیری یک موضوع می‌گیرند. آنها هر دو اقدامات لازم برای یادگیری این موضوع را بطور یکسان انجام می‌دهند، تمرین می‌کنند، مطالعه می‌کند و مدت زمان یکسان را برای کارهای مختلف که به آنها در یادگیری کمک می‌کند، صرف می‌کنند. بعد از همه این اقدامات می‌بینیم که یکی از آنها مهارت مورد نظر را به آسانی و در حد عالی یاد گرفته‌است، ولی دیگری با زحمت و سختی زیاد آن را یادگرفته و میزان یادگیری‌اش نیز پایین‌تر از نفر قبلی است. علت این تفاوت در چیست؟

 

چرا دو نفر با امکانات و تلاش یکسان ، نتایج متفاوتی می‌گیرند؟

این دو نفر در استعداد انجام و یادگیری موضوع مورد نظر با یکدیگر تفاوت داشتند و چنین تفاوتی موجب این شد که فرد دوم به سختی آن را یاد بگیرد و در نهایت نیز عملکرد او بسیار ضعیف‌تر از نفر بعدی باشد که استعداد زیادتری در این حوزه داشت. براساس چنین تفاوت‌هایی که صاحبنظران بین افراد مختلف از لحاظ استعدادها مشاهده کردند به این فکر افتادند که با مشخص کردن استعدادها و توانایی‌های ویژه افراد می‌توان صرفه‌جویی‌هایی بسیار قابل توجهی از جنبه‌های مختلف داشت. و در واقع آزمون‌های تعیین استعداد نیز با همین هدف ساخته و طراحی شدند. که آزمون استعداد تشخیصی یکی از این آزمون‌های تعیین استعداد است که کاربرد زیادی در مراکز مختلف داشته‌است.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
چرا دو نفر با امکانات و تلاش یکسان ، نتایج متفاوتی می‌گیرند؟
ویژگی‌های اساسی آزمون استعداد تشخیصی (DAT)
استعداد کلامی
استعداد مرتبط با اعداد و ارقام
تفکر انتزاعی
استعداد مکانیکی
استعداد تجسم فضایی
استعداد کاربرد زبان
پایان

 

عنوان : آزمون استعداد تشخیصی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 300 کیلوبایت

تعداد صفحات : 37

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:37
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی