سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت روش استدلال استقرایی بیکن

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

 

شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

استقراء فرایند استدلالی است که از گزاره های جزیی به یک نتیجه کلی است می یابد ، اما مستلزم سازگاری آن با قوانین عقل نیست . همین امر باعث شده است که هیوم ایراداتی بر آن وارد کند .هیوم گوید ، استدلالات روزانه ما بر الگوی تکرار تکار تجربه های ما مبتنی هستند ، و نه بر مباحثات معتبر قیاس منطقی . این ایراد هیوم در سنت فلسفی به « مساله استقراء » که از مساله علیت نشات می گیرد ، معروفیت یافته است . در ذیل به آن می پردازم : 

استقراء با مشاهده یا آزمایش چند واقعیت جزیی آغاز می شود ، سپس به یک نتیجه کلی می انجامد . با مشاهده تعدادی از کلاغ ها که به رنگ سیاه هستند ، نتیجه میگیریم که « همه کلاغ ها سیاه هستند ». یا برای تعیین نقطه جوش آب بر حسب آزمایش های متعد در زمان ها و مکان های مختلف ، به این نتیجه     می رسیم که آب در شرایط معین در ۱۰۰ درجه سانتیگراد به جوش می آید .

طبق اصل استقراء معرفت علمی به کمک اسقراء و بر حسب مشاهده و تجربه حاصل میشود . کلیه قوانین و نظریه های علوم بوسیله روش استقرائی تدوین شده اند ، و از آنجا که این قوانین مبتنی بر واقعیات و مشاهدات عینی هستند ، لذا از عینیت لازم علمی برخوردارند . در واقع ، طبق نظر طرفداران استنتاج استقرائی ، معرفت علمی از بنیان مطمئنی که بوسیله مشاهده و تجربه بدست آمده ، برخوردار است . هر تعداد واقعیات تصدیق شده به واسطه مشاهده و تجربه افزایش یابد ، و هر چه یافته های مشاهداتی با اصلاح تکنیکهای مشاهدتی و آزمایشی ،دقیق تر گردد ، قوانین و نظریه های فراگیرتر  بیشتری با استنتاج استقرائی دقیقی تدوین خواهند یافت . هر چه خزانه یافته های مشاهدتی غنی تر شود ، رشد علم به طور پیوسته و بالنده استمرار خواهد یافت .

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

جداول مختلف تبیین امور و ثبت نتیجه

چهار روش استقرائی

روش توافق 

روش اختلاف 

روش بقایا 

روش تغییرات متقارن 

نکات مهم یک روش قیاسی سه مرحله ای

مساله استقراء

پایان

 

عنوان : روش استدلال استقرایی بیکن

فرمت : پاورپوینت

حجم : 352 کیلوبایت

تعداد صفحات : 42

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:42
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی