سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه شخصیت و سازمان کریس آرجریس

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
23 اردیبهشت

شامل 25 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. 

مقدمه

نظریه شخصیت و سازمان از جمله رهیافت های منابع انسانی به مدیریت است. مجموعه آثار کریس آرجریس نمایانگر آن است که وی همانند مزلو و مک گریگور بر این باور بودند که انسان یک کل منسجم و نظام یافته است.

آرجریس در کتاب خود با نام ” شخصیت و سازمان ” ضمن مقایسه فعالیت های مدیریتی در سازمان های سلسله مراتبی و سنتی، با نیاز ها و توانایی های افراد بالغ، چنین نتیجه گیری می کند که برخی از اقدامات و فعالیت هایی که بویژه تحت تأثیر رهیافت های سنتی مدیریت انجام می پذیرند، با شخصیت افراد بالغ ناسازگارند.

برای مثال اصل تخصص گرایی در مدیریت علمی بر این فرض استوار است که هر چه کارها به نحو بهتری تعریف شوند، افراد به طور کاراتری آن ها را انجام خواهند داد.

به نظر آرجریس این عمل ممکن است مانع خود شکوفایی افراد در محیط کار شود. همچنین می توان به نظریه وبر در مورد بوروکراسی اشاره کرد که بر اساس آن باید سلسله مراتب اختیارات روشن باشد و مدیران سطوح بالاتر، افراد سطوح پایین تر را هدایت و کنترل کنند.

و ... 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيد
قيمت فايل:10000 تومان
تعداد اسلايدها:25
خريد فايل پاورپوينت
دسته بندی ها
تبلیغات متنی