سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت انباشت سرمایه و توسعه‌ ی فقر

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

 

شامل 58 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان اقتصاد و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

در این مبحث به تحلیل تأثیرات اقتصادی ـ اجتماعی جهانی شدن سرمایه‌ داری بر كشاورزان، تولیدات كشاورزی و تغییر تركیب طبقات اجتماعی پرداخته شده است. مهم‌ترین دگرگونی اجتماعی كه نیمه دوم قرن بیستم را برجسته می‌كند آن است كه نسبت طبقات اجتماعی پایین‌ از كمتر یك چهارم به بیشتر از یك دوم جمعیت افزایش یافته است. بنابراین جهانی شدن به تشدید نابرابری‌ها و «توسعه فقر» می‌انجامد و باید به جست‌وجوی سیاست‌های بدیل «آزادسازی اقتصادی» پرداخت. جنبش‌های اجتماعی كه اخیراً در منازعات اجتماعی درگیر شده و هدفشان تلاش برای ایجاد «جهانی دیگر» و جست‌وجو برای یك «جهانی‌سازی بی‌بدیل» است، باید برای درافكندن یك گفت‌وگوی تئوریك اصل، ابتدا خود را از حصارهای ویروس لیبرالیسم آزاد كنند.

امروزه گفت‌وگو درباره‌ی «فقر» و ضرورت كاهش گسترده‌ی آن، به گفتمانی رایج تبدیل شده است اما به شناخت مكانیزم‌های اجتماعی و اقتصادی كه باعث تولید فقر می‌شوند توجهی نمی‌شود، هر چند ابزارهای علمی و تكنولوژیكی ریشه كن كردن آن هم اكنون نیز در دسترس است.

سرمایه‌داری و مسأله كشاورزی

تمامی جوامع ماقبل مدرن، جوامع كشاورزی بوده‌اند. تولید این جوامع به وسیله‌ی نظام‌هایی معین و منطقی ـ اما نه منطق حداكثر سازی بازگشت سرمایه كه بر سرمایه‌داری در جوامع تجاری حاكم است ـ قاعده‌مند شده بود. در حال حاضر، كشاورزی سرمایه‌داری مدرن كه شامل هر دو خانواده‌ی ثروتمند و بزرگ كشاورزان و شركت‌های كشت و صنعت كشاورزی با حمله‌ای گسترده، وارد جنگ با تولیدات كشاورزی جهان سوم شده است می‌شود.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

سرمایه‌داری و مسأله كشاورزی

مسأله كارگران جدید

طبقات پایین با ثبات

طبقات پایین متزلزل

مهم‌ترین دگرگونی اجتماعی

پایان

 

عنوان : انباشت سرمایه و توسعه‌ی فقر

فرمت : پاورپوینت

حجم : 660 کیلوبایت

تعداد صفحات : 58 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


اقتصاد
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:58
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی