سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه های جامعه شناسی اگوست کنت

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

 

شامل 67 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان جامعه شناسی ، علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

در این مبحث به مرور اندیشه ها  و نظرات   نامگذار  جامعه شناسی و پیشتاز بنیانگذار این دانش می پردازیم.

اگوست کنت واضعِ نامِ جامعه شناسی  (Sociology) و نیز بنیانگذارِ مکتب فلسفی  اثبات گرایی و دانش جامعه شناسی شناخته می‌شود. سیرِ تکاملِ ذهنیِ بشر، طبقه بندی علوم،  و آئین رهنمودی از اندیشه‌هایِ برجستهٔ اوست.

زمینه اجتماعی،اندیشه ها و شرح حال نامگذار جامعه شناسی

اگوست کنت در 19 ژانویه‌‌‌‌‌ی سال 1798 در شهر مون پلیه‌‌‌‌‌ی فرانسه در خانواده ای کاتولیک و طرفدار سلطنت متولد شد. اگوست کنت در مسابقه ی ورودی دبیرستان پلی تکنیک از بین داوطلبان جنوب  فرانسه ، نفر اول می شود و در سال 1814 به تحصیل مشغول گردید.پدرش کارمند متوسطی بود. کنت به افکار آزاد یخواهانه و انقلابی روی آورده و از مذهب کاتولیک دست می کشد.در سال 1816  حکومت فرانسه ، در دوره‌ی احیای سلطنت ، مدرسه‌ی پلی تکنیک را می بندد؛ زیرا مدرسه ی مذکور مظنون به ترویج ژاکوبن های انقلابی جمهوری خواه است . کنت که برای چند ماه به مون پلیه برگشته بود؛ در دانشکده‌ی این شهر چند درس پزشکی و فیزیولوژی را دنبال می کند. آنگاه ، مجدداً به پاریس می رود و برای امرار معاش به تدریسِ احتمالا  خصوصی  و كمك معلمی ی ریاضیات روی می آورد. با آن که  کنت دانشجویی استثنایی بود اما هرگز موفق به اخذ درجه‌ی دانشگاهی نشد. 

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

زمینه اجتماعی،اندیشه ها و شرح حال نامگذار جامعه شناسی

تفکرات کلی کنت

اصول  سه گانه اثبات گرایی كنت

روشهای تحقیق  از نظر كنت

 ایستایی و پویایی اجتماعی

قانون پیشرفت بشر  (سیر تكاملی ذهن بشر)

سلسله مراتب و طبقه بندی علوم

آیین رهنمودی (دین انسانیت)

پایان

 

عنوان : نظریه های جامعه شناسی اگوست کنت

فرمت : پاورپوینت

حجم : 452 کیلوبایت

تعداد صفحات : 67

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:67
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی