سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت جامعه شناسی آموزش و پرورش

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

 

شامل 65 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان جامعه شناسی و علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

جامعه شناسی ، به همان دلایلی که خانواده ، دین ، حکومت و سایرنهادها را مطالعه می کند آموزش و پرورش را نیز مورد مطالعه قرار می دهد تا معلوم شود که تا چه اندازه می توان آن را از دیدگاه جامعه شناختی توضیح داد . به نظرجامعه شناسان ، آموزش و پرورش ، اصلاً یک موضوع اجتماعی است ، جنبة خاصی از فعالیتهای اجتماعی است که همواره در جامعه معمول بوده است . در تمام ادوار و در همة جامعه ها همة مربیان ، باتوجه به هدفی که داشته اند ، سعی کرده اند شخصیت کودکان را متناسب با نیازهای جامعه ، و برای عضویت در جامعه آماده سازند.از دیدگاه جامعه شناسی، در تربیت کودکان رابطة آنها با جامعه و فرهنگ ، شایسته اعتناست ؛ زیرا که کودکان نمی توانند به دور از گروههای اجتماعی پرورش یابند و شخصیت آنان نمی تواند بدون کنش و واکنش متقابل با محیط اجتماعی قوام گیرد.

 تعریف جامعه شناسی آموزش وپرورش

بطور کلی ، جامعه شناسی آموزش و پرورش برمطالعة روابط میان آموزش وپرورش و جامعه ، از طریق کاربرد منظم دانش ، مفاهیم ، نظریه ها ، روشها و فنون جامعه شناسی ، اطلاق می شود . درتعریفی دیگر جامعه شناسی آموزش وپرورش عبارت است از : تحلیل علمی الگوها و فراگردهای اجتماعی دخیل در نظام آموزش و پرورش ( بروک اور و اریکسون 1975 ) . جامعه شناسی آموزش و پرورش ، درتعریف وسیع آن ، نه فقط مطالعه نهاد آموزش و پرورش و سازمانها و روابط آن ، بلکه مطالعه جوانب تربیتی سایر نهادهای اجتماعی ، یا بطور کلی ، تمامیت تجربه های  یادگیری و پرورشی افراد جامعه را شامل می شود.

 هدف جامعه شناسی آموزش وپرورش

به طور کلی هدف جامعه شناسی آموزش وپرورش آن است که پدیدة آموزش و پرورش ، نحوه تشکل و سازمان پذیری ، وکارکردهای عمومی آن را در زندگی اجتماعی مطالعه کند . بدیهی است که در هرجامعه ای ، دامنة آموزش و پرورش از چارچوب نظام آموزش وپرورش فراتر می رود . آموزش وپرورش ، پدیده ای است که آشکار یا نهان در تمام ارکان و نهادهای اجتماعی جای دارد و از راه تأثیرات متقابل ، در کل نظام اجتماعی نفوذ می کند.

و ... 

 

فهرست مطالب

مقدمه

 تعریف جامعه شناسی آموزش وپرورش

 هدف جامعه شناسی آموزش وپرورش

 رویکردهای نظری در جامعه شناسی

 اصول جامعه شناسی آموزش وپرورش

 دلایل ضرورت آموزش جامعه شناسی آموزش و پرورش 

 آموزش وپرورش در جامعه ابتدایی

 آموزش وپرورش در جامعه جدید

 کارکردهای آموزش وپرورش

  هدف های جامعه پذیری

 عوامل تغییر اجتماعی

 نقش آموزش وپرورش در تغییراجتماعی

 کارکردهای سیاسی آموزش و پرورش

 آموزش و پرورش و قشربندی اجتماعی

 عوامل تعیین کننده طبقه اجتماعی

  آموزش و پرورش و تحرک اجتماعی

پایان

عنوان : جامعه شناسی آموزش و پرورش

فرمت : پاورپوینت

حجم : 376 کیلوبایت

تعداد صفحات : 65

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:65
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی