سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت منابع قوانین و مقررات آموزشى

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

 

شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

انسان موجودى اجتماعى است و براى رفع نیازهاى خود ناگزیر باید با دیگران زندگى کند و از امکانات متنوع افراد دیگر بهره‌مند شود و در رفع نیازهاى دیگران تا حد توان اقدام کند. از این رو هر انسانى در زندگى اجتماعی، حقوقى دارد که این حقوق ناشى از نیازهاى اساسى و فطرى او است و ارضاء این نیازها لازمهٔ ارتقاء و رشد معنوى و مادى و تکامل وى است. حقوق انسانى در واقع امتیازى است که به شخص (حقیقى یا حقوقی) داده مى‌شود و دیگران ملزم به رعایت آن هستند. از جملهٔ حقوق انسانی، حق برخوردارى از تعلیم و تربیت است که در ادیان الهى و مکتب‌هاى مختلف به آن توجه شده است.

در نظام حقوقى اسلام با توجه به ارزش و منزلتى که آدمى در این مکتب دارد، حقوق افراد نسبت به‌هم، حقوق پدر و مادر نسبت به فرزندان، حقوق فرزندان نسبت به والدین، حقوق فرد نسبت به دولت و حقوق حکومت نسبت به فرد مورد توجه قرار گرفته است.

دقت در آیات قرآن کریم، احادیث نقل شده از رسول اکرم (ص)، فرمان‌ها و نامه‌هاى على (ع) در نهج‌البلاغه، رسالهٔ حقوق امام سجاد (ع) و سخنان آئمه (ع) مؤید توجه و اهمیت دادن به انسان‌ها و حقوق آنها به‌ویژه حق تعلیم و تربیت است.

 

- قراردادهاى بین‌المللى:

همان‌گونه که هر فردى در خانواده و جامعهٔ خویش حقوقى دارد و موظف به رعایت آن است هر کشورى در بُعد جهانى و نسبت به کشورهاى دیگر نیز ملزم به رعایت حقوق، قراردادها و عهدنامه‌هاى رسمى است. اعلامیهٔ حقوق بشر - که مورد تائید دولت‌هاى مختلف قرار گرفته - یک سند رسمى و معتبر است که بیان‌کنندهٔ حقوق انسان‌ها در زمینه‌هاى گوناگون اجتماعی، از جمله آموزش و پرورش است. در قسمت‌هائى از این اعلامیه و در اساسنامه‌هاى مربوط به یونسکو (سازمان علمى - فرهنگى و هنرى ملل متحد) به حقوق انسان‌ها و بهره‌مندى آدمى از حق تعلیم و تربیت به‌طور مستقیم و غیرمستقیم اشاره شده است. هم‌اکنون کشور ایران در یونسکو عضویت دارد و وزارت فرهنگ و آموزش عالى مسئولیت فراهم‌کردن زمینه‌هاى لازم را براى همکارى با سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش برعهده دارد.

در اعلامیه حقوق بشر آمده است: 

- هرکس حق دارد از آموزش و پرورش بهره‌مند شود، آموزش و پرورش لااقل تا حدودى که مربوط به تعلیمات ابتدائى و اساسى است باید رایگان باشد.

- آموزش و پرورش اجبارى است، آموزش حرفه‌اى باید عمومیت پیدا کند و آموزش عالى باید با شرایط مساوى و کامل در دسترس قرار گیرد تا همه بنا بر استعداد خود از آن بهره‌مند شوند.

- آموزش و پرورش باید طورى هدایت شود که شخصیت انسانى هرکس را به حد اکمل رشد آن برساند و احترام به حقوق و آزادى بشر را تقویت کند ....

- پدر و مادر در انتخاب نوع آموزش و پرورش فرزندان خود اولویت دارند.

و ... 

 

فهرست مطالب

مقدمه

قراردادهاى بین‌المللى

اعلامیه حقوق بشر

قانون اساسى

تصویبنامه

قوانین عادى

اساسنامه

بخشنامه

پایان

 

عنوان : منابع قوانین و مقررات آموزشى

فرمت : پاورپوینت

حجم : 444 کیلوبایت

تعداد صفحات : 48

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:48
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی